×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2425875 - چالش بر سر فروش اف 16 های اسراییلی به کرواسی

به گزارش ميليتاری نيوز، البته برآوردها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی قصد دارد به طور رسمی و نهایی این قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری را لغو کند.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد که آدم در گفتگو با مسئولان نظامی کرواسی آن‌ها را در جریان لغو این قرارداد قرار می‌دهد؛ دلیل آن هم مخالفت قاطع آمریکا با فروش نوع ارتقا یافته جنگنده‌های اف ۱۶ به طرف ثالث است.

بیشتر بخوانیم:

بلغارستان جنگنده اف ۱۶ خریداری می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک مسئول اسرائیلی هفته گذشته اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو در دیدار هفته گذشته خود با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در برزیل در حاشیه مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور از او خواسته بود تا درخواست رژیم صهیونیستی برای فروش این جنگنده‌ها به کرواسی را بپذیرد، اما پامپئو گفته بود آمریکا اجازه چنین کاری را نخواهد داد و این رژیم حق فروش این جنگنده‌ها به کرواسی را ندارد.

روزنامه هاآرتص نیز اعلام کرده است که کرواسی تا ۱۱ ژانویه جاری به رژیم صهیونیستی مهلت داده است تا ۱۲ فروند جنگنده ارتقا یافته اف ۱۶ را تحویل این کشور دهد، در غیر این صورت این قرارداد را لغو خواهد کرد.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول اسرائیلی که نامی از او برده نشده است، عنوان کرد که در پی مخالفت آمریکا با اجرای این قرارداد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جیمز ماتیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا تلفنی گفتگو کرد تا او را برای اجرای این قرارداد قانع کند اما ماتیس خواسته او را رد کرد.

دولت آمریکا معمولاً محدودیت‌هایی را در مورد فروش سلاح و تجهیزات نظامی خود به طرف‌های ثالث در نظر می‌گیرد تا تکنولوژی و تسلیحات نظامی آمریکا در اختیار کشورهایی که واشنگتن تمایلی به آن ندارد، قرار نگیرد.

دولت آمریکا با فروش نوع ارتقا نیافته این جنگنده‌ها به کرواسی موافقت کرده است، اما کرواسی خواستار دریافت نوع ارتقا یافته این جنگنده‌ها است.

کرواسی اعلام کرده است که مسئولیت کسب موافقت آمریکا برای انجام این قرارداد، بر عهده رژیم صهیونیستی است؛ اما با توجه به مخالفت قاطع آمریکا، ظاهراً این قرارداد به سرانجام نخواهد رسید.

قرارداد فروش این جنگنده‌ها بین رژیم صهیونیستی و کرواسی ماه مارس سال گذشته به امضا رسید و در آن زمان بنیامین نتانیاهو با خوشحالی این خبر را اعلام کرد و آن را دستاوردی استراتژیک خواند که به موجب آن قرار بوده است نیم میلیارد دلار وارد خزانه رژیم صهیونیستی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.