×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد پادشاه سعودی در مصاحبه‌ای تازه صراحتا از کشورهای غربی خواست با اعمال تحریم‌های بیشتر فشار بر ایران را افزایش دهند.

وی که به آمریکا سفر کرده، در یکی دیگر مصاحبه‌های متعددش با رسانه‌های آمریکایی  به نشریه «وال استریت ژورنال» گفته تحریم «فشارها بر این رژیم را افزایش می‌دهد.»

2214901 - ولیعهد سعودی از جنگ با ایران سخن گفت
بن سلمان و ترامپ

بن سلمان که در حال حاضر عملا پادشاه سعودی به شمار می‌آید، افزود: «ما باید [در فشار با تحریم] موفق شویم تا از درگیری نظامی جلوگیری کنیم. اگر در آنچه در تلاش برای انجامش هستیم موفق نشویم، احتمالا ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر شاهد جنگ با ایران خواهیم بود.»

بیشتر بخوانید

دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک

ولی‌عهد سعودی از هفته گذشته در آمریکا به سر می‌برد و در این مدت با مقام‌های مختلف دولت و کنگره آمریکا دیدار کرده است. بر اساس گزارش‌ها، در تمام این دیدارها ایران یکی از موضوعات مورد بحث بوده است. ریاض مانند تل‌آویو از راهبرد دولت «دونالد ترامپ» در قبال توافق هسته‌ای با ایران استقبال کرده و «اصلاح یا لغو» این توافق را خواستار شده است.

بن‌سلمان در بخش دیگری از این مصاحبه با موضع ریاض در قبال گروه «اخوان المسلمین» پرداخته و بار دیگر از لزوم مقابله با این گروه سخن گفته است.

بیشتر بخوانید

وزارت جنگ ترامپ و بن‌سلمان چه آشی در واشنگتن پخته‌اند؟

وی گفت: «اخوان المسلمین پرورش‌دهنده تروریست‌هاست. ما باید از شر افراط‌گرایی خلاص شویم. در نبود افراط‌گرایی، هیچ‌کس نمی‌تواند تروریست شود.»

ولی‌عهد و وزیر دفاع پادشاهی سعودی در ادامه به جنگ یمن هم پرداخت و تلاش کرد حمله به این کشور را توجیه کند.

او در توجیه حملاتی که وارد سال چهارمش می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ کشته برجا گذاشته و بزرگترین قحطی چند دهه گذشته را موجب شده، گفت: «اگر ما در سال ۲۰۱۵ وارد عمل نشده بودیم، یمن بین حوثی‌ها و القاعده به دو بخش تقسیم می‌شد.»

بیشتر بخوانید

هم‌نظر شدن بن سلمان و نتانیاهو درخصوص ایران

وی که در ابتدای حمله به یمن وعده داده بود عملیات «طوفان قاطعیت» به شکست فوری انقلابیون یمنی منجر شود، در مصاحبه با وال استریت ژورنال هم در پاسخ به سوالی درباره پاسخ موشکی گسترده یمنی‌ها به حملات جنگنده‌های سعودی به یمن، این اقدام را نشانه ضعف خواند و گفت: «آن‌ها می‌خواهند پیش از شکست هرآنچه در توان دارند انجام دهند.»

بن‌سلمان در پایان به آنچه «اصلاحات اجتماعی» در عربستان خوانده می‌شود هم پرداخت و گفت هدف تصمیمات دو سال اخیر برای باز کردن فضای اجتماعی، رقابتی کردن اقتصاد و ترغیب اتباع عربستان به بازگشت به این کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.