×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2079569 - وزیر خارجه فرانسه نیامده ایران را تهدید کرد!

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، امروز یکشنبه پیش از سفر به ایران در اظهاراتی گفت: ایران باید به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم های احتمالی مواجه خواهد شد.

«لودریان» در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفت: «برنامه موشک‌های بالستیک ایران که چند هزار کیلومتر برد دارند، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگار نیستند و فراتر از نیاز ایران برای دفاع از مرزهایش  هستند.»

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه فرانسه امشب وارد تهران می‌شود

وزیر خارجه فرانسه در راه تهران با کلاه برجام ۲

او در ادامه این ادعاها گفت: «در صورتی که این مشکل مستقیماً حل نشود، این کشور با خطر تحریم‌های جدید مواجه خواهد شد.»

فرانسه در ماه‌های بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رهبری فشارهای اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به عهده داشته است. پاریس، نخستین کشور اروپایی بود که بحث «توافق مکمل برجام» برای محدود کردن برنامه موشکی ایران را به میان آورد. 

 بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه اعلام کرد که وزیر خارجه فرانسه همراه با یک هیئت بلند پایه امشب وارد تهران می‌شود.

قاسمی با این اعلام خبر اظهار داشت: آقای لودریان فردا دوشنبه علاوه بر ملاقات و مذاکره با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار خواهد کرد. رایزنی در خصوص راه‌های گسترش روابط دو جانبه و تبادل نظر درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله محورهای گفتگوها خواهد بود.

  1. زیتون

    کشور جعلی فرانسه……یه طرح ببریم سازمان ملل کشوری که کمتر از 1500سال عمر داشته باشه کشور محسوب نمی شه…..

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.