×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

il 20 - هواپیمای جاسوسی پیشرفته مدل «ایل 20»روسیه

 

هواپیمای جاسوسی و تجسسی پیشرفته مدل «ایل 20»روسیه 

 

این هواپیما که جزو هواپیماهای تجسسی دورپرواز است، می تواند تا 5400 کیلومتر بدون سوخت گیری پرواز کند و در دوره شوروی سابق برای تجسس و کنترل مناطق مرزی استفاده و اطلاعات آن مستقیم به بخش ویژه ای در کا.گ.ب گزارش می شد و اکنون بهسازی شده آن با تجهیزات جدید تجسسی و ردیابی هوایی و صوتی در حال بهره برداری است.

هواپیمای ایل-20 ام را می توان ستون فقرات اصلی سیستم کسب اطلاعات یگان های روسی در در جنگ برشمرد که تولید آن در کارخانه «ازنامیا ترودا» (در مسکو) از سال 1968 آغاز و تا سال 1976 ادامه داشت و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، حدود 20 فروند از این هواپیماها به روسیه ارث رسید که بخش اصلی واحدهای تجسسی این کشور را تشکیل می دهد. 
این هواپیماهای ملخ دار در طبقه بندی پیمان ناتو «کوت» (نوعی مرغ دریایی سیاه رنگ در آمریکا) نامیده می شود و از نظر امکانات گسترده تجسسی به هواپیماهای جاسوسی راهبردی «ار.سی-135» آمریکا نزدیک است.
هواپیمای ایل-20 ام دارای رادار قوی، سامانه های دوربین الکترونی و وسایل ارتباط با ماهواره هاست که امکان ارتباط همزمان را فراهم می کند.

روسیه به منظور پیشگیری از اتخاذ تدابیری از سوی کشورهای غربی حامی تروریست های داعش برای مقابله با هواپیماهای تجسسی روسیه و عقیم گذاشتن ماموریت های شناسایی ضد تروریستی 2 فروند هواپیمای ایل-20 ام را به سوریه منتقل کرده است.

ایل 20 ام هواپیمای اصلی تجسسی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، ابزاری قوی برای کشف شورشیان و ارسال داده ها برای بمب افکن ها و شلیک به اهداف است. 
بنا به این گزارش، روسیه از سوی دیگر با تقویت ابزارهای تجسسی و مخابراتی و استقرار سامانه «کراسوخ — 4» از خانواده سیستم های جنگ مخابراتی شعاع فعالیت ماهواره های جاسوسی، رادارهای زمینی و سیستم های هوایی دشمن را کور می کند که به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سامانه «کراسوخ — 4» نزدیک فرودگاه لاذقیه قرار دارد. 
خبرگزاری فرانسه ادامه داده است: اعزام هواپیمای تجسسی ایلوشین-20 روسیه نشانه این است که روسیه می خواهد کارشناسان روسی مستقر در سوریه را به سیستم تجسس روسی مجهز کند تا اطلاعات دریافتی از ارتش این کشور را کامل کنند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.