×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع هند، لایحه خرید ۱۴۵ قبضه توپ سبک از امریکا به ارزش ۵۰ میلیارد روپیه (۷۳۵ میلیون دلار) و تولید ۱۸ قبضه توپ سنگین بومی ‘دانوش’ را تصویب کرد. شورای دفاعی هند به ریاست ‘مانوهر پریکار ‘ وزیر دفاع همچین طرح ساخت شش ناو جنگی به ارزش ۱۳۰ میلیارد روپیه (یک میلیارد و ۹۱۲ میلیون دلار)را تصویب کرد.

یک مقام ارشد در وزارت دفاع هند گفت: براساس تصمیم شورای دفاعی هند ۱۴۵ قبضه توپ سبک در هند تحویل می شود.

وی افزود: این توپ ها در مناطق مرتفع در ایالت ارناچال پرادش ،لداخ و مناطق مرزی این کشور با چین مستقر می شود.

براساس این گزارش، قرار است این توپ ها به طور قسطی در اختیار هند قرار گیرد. پیشنهاد خرید توپ های سبک و لوله کوتاه آمریکایی که قابلیت جابجایی با بالگرد را دارند ۱۰ سال پیش مطرح شد.

1719591 330 - هند ۱۴۵ قبضه توپ قسطی از آمریکا می خرد+عکس
M777

ام ۷۷۷ نوعی توپ ۱۵۵ میلمتری است که ۳۰ کیلومتر برد دارد و در نواحی کوهستانی بکار گرفته می شود.هند بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان است . این کشور ۱۴ درصد از واردات کل سلاح در جهان را به خود اختصاص داده است. دهلی نو چندی پیش هزینه نظامی این کشور برای سال مالی جاری را یک تریلیون و ۹۳ میلیارد دلار(معادل ۴۰ میلیارد دلار امریکا) اعلام کرد.

دولت هند در نظر دارد تحت برنامه ای به نام ‘ساخت هند’صنعت نظامی این کشور را بومی کند.جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط سازمان بین المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می دهد که واردات سلاح هند سه برابر بیشتر از چین و پاکستان است. بزرگترین تامین کنندگان نظامی هند، روسیه، امریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه هستند. هند در یک دهه گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار برای خرید تجهیزات نظامی از کشورهای خارجی هزینه کرده است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.