×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

های زیر دریای اینترنت جهان  (1) - نگرانی آمریکا از احتمال قطع کابل های اینترنت زیر دریا توسط زیر دریایی های روسی

 

نگرانی آمریکا از احتمال قطع کابل های اینترنت زیر دریا توسط زیر دریایی های روسی 

 

میلیتاری نیوز: امروزه عصر تکنولوژی و عصر ارتباطات بی سیم است . بیشتر مردم فکر می کنند با وجود  Gps  و ارتباطات ماهواره ای و دیگر ابزار ارتباطی همچون وای فای و لای فای دیگر نیازی به کابل کشی های قدیمی و هزینه بر نخواهد بود . اما شما باید این نکته را بدانید با این وجود هنوز کابل‌های زیردریایی نیز سهم چشم‌گیری از زیرساخت‌ شبکه ارتباطات جهانی را به خود اختصاص داده‌اند با توجه به این که مساحت گسترده ای از کره زمین را اقیانوس ها تشکیل میدهند، بنابراین برای داشتن اینترنت حتی امروزه نیز به کابل هایی که از زیر دریاها و اقیانوس ها به یکدیگر متصل شده اند نیاز داریم و قطع این کابل ها زیان مالی سنگینی را متوجه کشورهای استفاده کننده از آن می کند

ی کابل های اینترنتی جهان زیر دریا - نگرانی آمریکا از احتمال قطع کابل های اینترنت زیر دریا توسط زیر دریایی های روسی

نقشه ی جهانی کابل های اینترنت زیر اقیانوس ها

روزنامه نیویورک تایمز امروز در گزارشی از نگرانی آمریکا در خصوص قطع احتمالی کابل های اینترنتی دریایی جهان بوسیله روسیه خبر داد.

این روزنامه گزارش داد: زیر دریایی ها و کشتی های جاسوسی روسیه هم اکنون نزدیک کابل هایی که تمامی ارتباطات بین المللی اینترنت را برعهده دارند، فعالیت های گسترده ای دارند؛ مسأله ای که سبب نگرانی برخی نیروهای ارتش و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از برنامه ریزی روسیه برای قطع این خطوط در زمان های تنش آلود و درگیری شده است.

های زیر دریای اینترنت جهان  (2) - نگرانی آمریکا از احتمال قطع کابل های اینترنت زیر دریا توسط زیر دریایی های روسی

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: نگرانی ها امروز در مورد اینکه کابل های فیبر نوری در برخی زمانها به منظور متوقف کردن تماسهای مستقیمی که دولتها، تأسیسات اقتصادی و افراد در کشورهای غربی به آن نیازمندند، از سوی روسیه قطع شود بسیار عمیقتر شده است. 

این روزنامه ی آمریکایی در ادامه می نویسد : اگر این خطوط و اتصالات آسیب ببینند یا قطع شوند کار تعمیر و بازسازی دوباره این کابل ها کاری بسیار سخت و زمان بر خواهد بود . 

این نکته نیز قابل ذکر است که هر ساله تعدادی از کشورها در جهان متحمل هزینه هایی برای ترمیم خطوط ارتباطی خود می شوند که به دلایل مختلفی همچون حمله ی کوسه ها به این کابل ها ، بر اثر لنگر کشتی ها و … صدمه می بینند .

 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.