×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

mirage f1 kuwait air force (1) - نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت

 

نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت 

 

نیروی هوایی کویت در سال 1953 تاسیس شد و تا مدت ها مشتری تجهیزات انگلیسی بود زیرا پایه این نیرو را افسران انگلیسی تشکیل داده بودند و تنها نزدیک دو دهه است که دیگر در ارتش کویت افسران انگلیسی دیده نمی شوند . این نیرو با جت های انگلیسی چون “هاوک هانتر” و “پرویس” کار را آغاز کرد و با خرید 14 فروند جنگنده تهاجمی لاینتینگ به سرعت صوت رسید . لاینتینگ اولین جت انگلیسی ها با توان پرواز سرعت بیش از یک ماخ بود که البته تنها کویت و عربستان این جنگنده را خریدند اگر چه یک شکاری بود ولی هر دو در نقش تهاجمی از آن بهره بردند.

mirage f1 kuwait air force (2) - نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت

 

کویت در دهه 1970 رو به فرانسه کرد و 27 فروند میراژ اف 1 را دریافت کرد و در همان دهه با دریافت 36 فروند ای 4 اسکای هاوک از آمریکا نیز سلاح خریداری کرد. هنگامی که در سال 1991 عراق به کویت حمله کرد این نیرو با حدود 50 جنگنده که تنها 30 میراژ اف آن شکاری بودند شانسی در برابر هفتمین نیروی هوایی بزرگ جهان با 650 جنگنده نداشت و تنها مقاومت چند روزبه طول کشید و جنگنده های نیروی هوایی کویت به عربستان گریختند و چند ماه بعد با گرد هم آمدن ائتلافی علیه عراق به عملیات پرداختند.

هم اکنون تنها جنگنده ی نیروی هوایی کویت بعد آن که میراژهای اف 1 از خدمت خارج شدند جنگنده چندمنظوره اف 18 هورنت است. این کشور 40 فروند اف 18 هورنت شامل 32 فروند نسخه C و 8 فروند نسخه ی D را قبل از جنگ خلیج فارس سفارش داد ولی در سال 1992 تحویل این کشور شد.

f18 hornet kuwait air force - نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت

McDonnell Douglas F/A-18 Hornet

همچنان 34 فروند از هورنت ها در خدمت هستند که توسط 3 فروند کی 130 در نقش سوخت رسان پشتیبانی می شوند و البته این کشور 5 فروند دیگر سوپر هرکولس سوخت رسان سفارش داده است . با این حال کویت دارای تعداد زیادی پاتریوت 2 و 3 نیز برای دفاع هوایی در کنار اف 18 ها می باشد.

super hercules kuwait air force (2) - نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت

super hercules kuwait air force (1) - نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت

سی 130 سوپر هرکولس 

خلبانان کویتی توسط جت های آموزشی هاوک و هواپیمای برزیلی توربوپراپ توکانو آموزش می بینند ولی هم اکنون این نیرو سفارش جدید نداده است. مدتی برای جایگزین هورنتهای خود به دنبال خرید سوپر هورنت بود ولی در نهایت با سفارش 28 فروند جنگنده یوروفایتر تایفون بحث خرید سوپر هورنت منتفی به نظر می رسد. این کشور از اواخر سال 2016 تایفون های خود را تحویل خواهد گرفت .  

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.