×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1728328 297 - نسل جدید گلوله‌های ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین +عکسبه گزارش میلیتاری نیوز، فرانس پرس نوشت: گروههای مدافع حقوق بشر می گویند که طراحی این گلوله ها به صورتی است که کشنده نیست اما توانایی این گلوله ها در وارد آوردن آسیب شدید به تظاهرکنندگان نگرانی هایی را ایجاد کرده است. پلیس صهیونیستی به طور منظم از این گلوله های نوک اسفنجی در مبارزه با فلسطینی ها بویژه در شرق بیت المقدس استفاده می کند.

نسرین عالیان وکیل انجمن حقوق مدنی در فلسطین اشغالی گفت که ” از اوایل سال ۲۰۱۵ پلیس صهیونیستی اجازه استفاده از این گلوله ها را که گلوله مدل ۴۵۵۷ نام دارد برای استفاده در شرق بیت المقدس پیدا کرد.”

این گلوله ها شبیه کپسولی است که پایین آن از پلاستیک سخت ساخته شده و نوک گرد آن حاوی یک ابر (فوم) سیاه است. طول این گلوله ها شش سانتی متر و سه سانتی متر نیز عرض آن است و سنگین تر از مدل مورد استفاده قبلی آن است.

بنابراین گزارش، اگرچه استفاده رسمی از این گلوله تا ژانویه ۲۰۱۵ تحقق نیافت اما پلیس صهیونیستی این گلوله ها را از تابستان سال ۲۰۱۴ که تظاهرات ها بالا گرفت و نهایتا به جنگ نوار غزه شد مورد استفاده قرار داد.

به گفته عالیان، تاکنون بیش از ۳۰ فلسطینی در شرق بیت المقدس از زمان استفاده از این گلوله ها توسط پلیس با آنها مجروح شده اند که بیشتر مجروحان از ناحیه سر آسیب دیده اند. جراحت وارده به ۱۴ تن از آنها موجب از دست دادن یک چشم آنها شده است.

احمد ابو الحمص پسر ۱۳ ساله ای است که دی ماه گذشته برای دیدن خواهرش در شرق بیت المقدس می رفت که در یک درگیری گرفتار شد و یکی از این گلوله ها به سرش اصابت کرد. او ۴۵ روز را در کما گذراند و از آن پس دیگر هیچگاه آن پسر بازیگوش قبلی نبود. بخشی از مغز خود و توانایی گفتن را از دست داد . او به سختی توان راه رفتن دارد. او دیگر نمی تواند بخواند و نه قادر به نوشتن است و بیشتر وقت خود را در خانه اش در شرق بیت المقدس می گذراند.

1728329 285 - نسل جدید گلوله‌های ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین +عکس

به گفته عالیان، محمد سونوقروت ۱۶ ساله که در سپتامبر سال ۲۰۱۴ جان سپرد یک ماه پیش از مرگش از فاصله نزدیک هدف یکی از این گلوله ها که به سرش اصابت کرد قرار گرفته بود.

به گفته انجمن مدافع حقوق فلسطینی ها، پلیس صهیونیست پرونده قانونی این نوجوان را بدون آنکه کسی را متهم کند (به سبب فقدان مدرک) مختومه اعلام کرد.

براساس این گزارش اگر این گلوله ها از فاصله ۱۰ متری به پای کسی اصابت کنند درد شدیدی را باعث می شوند اما آسیب دائمی وارد نمی کند اما مساله اینجاست که پلیس صهیونیستی آنها را بسوی سر جوانان فلسطینی نشانه می رود و به گفته “ساری باشی” از دیده بان حقوق بشر، تندروی غیر ضروری علیه تظاهرکنندگان صورت می گیرد و بدون احتیاط بویژه علیه کودکان خشونت زیاد به کار برده می شود.

مسئولان صهیونیست همیشه جانب پلیس را گرفته و اعلام می کنند که مامورانشان همیشه در قبال سنگ اندازی فلسطینی ها از خود دفاع کرده اند.

به نوشته فرانس پرس، نافذ الدمیری مرد ۵۵ ساله کرو لالی است که در تابستان سال ۲۰۱۵ در یک درگیری در اردوگاه شعفات گرفتار شد. مرد بیچاره را ترس فراگرفت و به فروشگاهی پناه برد. دوربین های فروشگاه نشان می دهند که وی از ناحیه صورت هدف گلوله قرار گرفت که منجر به شکستگی صورت و از دست دادن یک چشم شد.

وی پیش از جراحت یک خیاط بود اما دیگر نمی تواند خانه اش را ترک گوید. غدا همسر وی نیز خانه نشین شده است او پیش از مجروح شدن همسرش نظافت خانه ها را عهده دار بود اما اکنون باید از همسرش در خانه نگهداری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.