×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، از صبح دیروز، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق، آخرین مرحله  عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

در این عملیات که با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق در حال انجام است، پاکسازی صحرای «الجزیره» در شمال استان الانبار، جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان صلاح الدین در دستور کار قرار گرفته است.

2117630 - نتایج آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای عراقی در  جریان ۱۲ ساعت عملیات سنگین علیه تروریست های داعش، 56 روستا از جمله « الشیخان، الشیخة، المالحة، صبیحة، علی المانع، عرب عبد الله الفریجی، بیر عزیز، ام العکارب، مسیلیلة، کحیلة، الرادار، البو رحمن، سرجیمة، بیت الفواد، عبد الله العبیدی، صبیحة البدو» را در صحرای الجزیره به کتترل خود درآوردند.

در جریان عملیات  روز گذشته، سه پل راهبردی در منطقه «وادی الثرثار» در شمال غرب استان صلاح الدین از اشغال تروریست های داعش خارج شدند.

2117631 - نتایج آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

«السکریات، العکارب و البکه» اسامی پل های راهبردی به شمار می آیند که بخش شرقی صحرای الجزیره را به بخش غربی متصل می کند و تاثیر قابل توجهی در پیشروی سریع تر نیروهای عراقی دارد.

در روز نخست عملیات، نیروهای عراقی حدود 4 هزار و 640 کیلومتر مربع از مجموع 20 هزار کیلومتر مساحت اشغالی را به طور کامل آزاد کردند.

عملیات در گام نخست به محور مرکزی و جنوبی استان نینوا شامل بخش جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقی منطقه راهبردی الحضر، محور غرب و شمال غرب شهر بیجی و شهرک صینیه در شمال استان صلاح الدین و حومه شمالی دریاچه الثرثار» متمرکز شد.

2117632 - نتایج آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای عراقی در این عملیات سنگین و نفس گیر حدود 80 تن از تروریست های داعش را کشته و زخمی کردند؛ 12 خودروی انتحاری گروه تروریستی داعش هم در این عملیات منهدم شد.

حدود 10 پایگاه و انبار سلاح تروریست های داعش هم در جریان حملات جنگنده های عراقی در صحرای جنوبی استان نینوا منهدم شد؛ عملیات خنثی سازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری آغاز شده است. تاکنون دهها تله انفجاری در مناطق آزاد شده از جمله «ام ذیابه و سنجار مخلف» خنثی شده است.

2117635 - نتایج آخرین مرحله عملیات پاکسازی عراق از لوث تروریست‌های داعش به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.