×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

1469566548  - موشک "سومار" رونمایی شد

موشک “سومار” رونمایی شد

زیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از موشک های کروز زمینی سومار رونمایی کرد. ایشان همچنین از تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

 حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از موشک کروز زمینی سومار در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح و ارائه نسل جدیدی از تسلیحات پیشرفته گفت: سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سومار با تلاش متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری های پیچیده و نوین در حوزه های ناوبری، پیش رانش و سازه برخوردار است، گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وزیر دفاع گفت: این موشک‌ها توانایی وقابلیت  انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می تواند در هر شرایطی اهداف موردنظر را منهدم کند.

وی با بیان اینکه همه این موشک ها با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوا فضا طراحی و ساخته شده است، افزود: بدون تردید این دستاوردهای مهم که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح صورت گرفته است ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می شود.

سردار دهقان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تامین امنیت ملی و دفاع از منابع ملی خود می افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد.

وزیر دفاع  با قدردانی از تلاش و مدیریت جهادی فرزندان رشید ملت ایران در صنایع مختلف وزارت دفاع به ویژه سازمان صنایع هوافضای این وزارتخانه، این دستاوردهای بزرگ را به فرماندهی معظم کل قوا ، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

[ad_2]

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.