×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

525252 - معرفی تفنگ تهاجمی AUG ساخت اتریش

 

معرفی تفنگ تهاجمی AUG ساخت اتریش

 

اشتایر آاوگ (به آلمانی: Steyr AUG) یا آاوگ نام یک تفنگ تهاجمی ۵٫۵۶ میلی‌متری ساخت اتریش است. طراحی این اسلحه در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی به دست کارخانه اشتایر مانلیشر انجام‌گرفت و از ۱۹۷۸ بدین سو از سوی نیروهای مسلح کشورهای بسیاری به کار گرفته می‌شود.

آاوگ کوتاه‌شدهٔ عبارت آلمانی Armee Universal Gewehr به معنای تفنگ جهانی ارتش می‌باشد. آاوگ در جنگ در تیمور شرقی، حملهٔ نیروهای متحد به افغانستان و نیز در حمله به عراق به کار بسته‌شده‌است. نمونه‌های گوناگون آن در ارتش کشورهای اتریش، استرالیا، زلاند نو، آرژانتین، بولیوی، اکوادور، ایرلند، لوکزامبورگ، عربستان سعودی، تونس، پاکستان و ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود.

این تفنگ از دید نما یک نمونهٔ بولپاپ است و نمونه‌های بسیاری از آن با درازا و وزن و اندازهٔ فشنگ گونه‌گون ساخته‌شده‌است.


4235278105 - معرفی تفنگ تهاجمی AUG ساخت اتریش
این تفنگ همچنین در کشور الجزایر هم به گونهٔ محدود استفاده می‌شود. یگان‌های ویژهٔ بلغارستان نیز آن بهره می‌برند. همچنین نیروهای کامرون، جزایر فالکلند و اکوادور از آن بهره‌مندند. در آلمان نیز پلیس و یگان ویژهٔ این کشور از آن برخوردارند. نمونه‌های متفاوتی از آن نیز به طور محدود در فرانسه مورد بهره‌برداری‌است. کشورهای ایتالیا، مراکش، لاتویا، نیجریه، عمان هم ارتش‌های خود را بدان مسلح نموده‌اند. نیز نیروهای ویژهٔ صربستان و فیلیپین و ونزوئلا آن را به کار می‌برند و ارتش پادشاهی تایلند هم بدان زینه‌ور است.

اين سلاح كه بيشتر مشابه تفنگ هاي فيلم هاي علمي تخيلي است.تنها خصيصه مهمش,طراحي پيشرفته آنست كه به نظر مي رسد پس از توليد آن در سال 1977 باعث ترساندن مشتريان خود شده است. در تركيب اين سلاح بيشتر اجزا اعم از لوله و رسيور به جاي آنكه در جلوي دسته شليك تير انداز قرار بگيرند,به سمت عقب در قنداق كشيده شده اند.خود اين عامل سبب گرديده اين سلاح,به سلاح بسيار كوچك و سبكي تبديل شود كه كار كردن با آن نيز بسيار آسان است.
Steyr همچنين به لوله اي با سيستم قابل تعويض خشاب پيدااست و قابليت دفع چاشني چپ يا راست مجهز است.

 9054693211 - معرفی تفنگ تهاجمی AUG ساخت اتریش

مشخصات فني:
نوع: تفنگ هجومي نيمه يا تمام خود كار
كشور مبدا: اتريش
كاليبر: 5/56×45
ظرفيت خشاب: 30-42 تير 
سرعت دهانه لوله : 3084 فوت در هر ثانيه
ميزان نواخت تير 650گلوله در هر دقيقه

این تفنگ یک نمونه سلاح بولپاپ (سلاح هایی که سیستم مکانیزم آن در پشت ماشه قرار دارد بولپاپ است) بسیار موفق در عرصه نظامی و تجاری بوده-از نظر قدرت،کشندگی بسیار بالایی دارد. کالیبر این سلاح ۵.۵۶X۴۵mm—ظرفیت خشاب ۳۰-۴۲ تیره در برخی مدل-دوربین نصب شده فابریکی تلسکوپی با زوم ۱.۵x

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.