×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1742083 855 - قایق‌های‌سپاه ناو حامل ژنرال‌ارشدآمریکایی را رصدکردند

به گزارش میلیتاری نیوز، خبرگزاری رویترز بامداد سه‌شنبه مدعی شده پنج قایق نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک فروند ناو جنگی آمریکا را در تنگه هرمز رصد کرده‌اند.

طبق این گزارش، پنج قایق سپاه در فاصله ۵۰۰ متری این کشتی جنگی که حامل یک ژنرال ارشد آمریکایی بود حضور یافتند.

«ژوزف ووتل»، ژنرال ارتش آمریکا که مسئولیت نظارت بر تمامی نیروهای آمریکا در خاورمیانه را بر عهده دارد، اقدام قایق‌های سپاه را امن دانسته اما گفته این حادثه از آن جهت که مستلزم تصمیم‌گیری در زمان اندکی درباره احتمال خطرآفرین بودن قایق‌های سپاه است، منشأ نگرانی است.

قایق‌های ایرانی به ادعای رویترز، شامل چهار قایق تندرو و یک کشتی گشتی با موشک هدایت‌شونده بوده‌اند.

«ووتل»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، روی عرشه کشتی «یو‌اس‌اس نیواورلئان» گفت: «همان‌طور که در اینجا در فضایی نسبتاً فشرده‌ دیده‌اید، احتمال زیادی برای خطاهای محاسباتی وجود داد.»

به نوشته رویترز، بعد از نزدیک شدن یکی از چهار قایق تندرو به «نیواورلئان»، یک فروند کشتی «یواس‌اس استوت» آمریکایی موتورش را خاموش کرد و عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی را دنبال کرد.

مقام‌های آمریکایی تأکید کرد‌ه‌اند که رخدادهای اینچنینی جزء موارد تعاملات حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند که در ۹۰ درصد از حدود ۲۵۰ مورد عبور و مرور سالانه کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز به وقوع می‌پیوندند.  نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که حدود ۱۰ درصد از این مراودات نیز «غیرامن»، «نامعمول» و «غیرحرفه‌ای» قلمداد می‌شوند.

«ووتل»در بخش دیگری از سخنانش درباره ایران ادعاها را تکرار کرد و گفت: «توافق هسته‌ای یکی از تهدیدهای مهم را حل کرده اما فعالیت‌های دیگر آنها تغییر نکرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.