×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

1627074 - عربستان به دنبال مجازات یمنی ها قبل از آتش بس!

عربستان به دنبال مجازات مردم یمن قبل از آتش بس!

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، منابع یمنی اعلام کردند که دشمن متجاوز عربستانی امروز شنبه 160  موشک به منطقه البقع در صعده شلیک کرد.

براساس این گزارش شانزده بار حملات هوایی عربستان سعودی در منطقه مران صعده از نخستین ساعات بامداد امروز (شنبه) موجب تخریب شش منزل مسکونی شد و دود ناشی از بمباران ها و انفجار همچنان در آسمان شهر دیده می شود.

این درحالیست که وزیر خارجه عربستان روز گذشته اعلام کرد، آتش‌بس “انسانی” مشروط در یمن از سه شنبه (22 اردیبهشت) آغاز خواهد شد.

عادل جبیر در نشست وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری در پاریس گفت: آتش بس از ساعت 11 شب سه شنبه 12 مه آغاز خواهد شد و پنج روز ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم قابل تمدید است.

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، با “فرار به جلو” مدعی شد: موفقیت این آتش بس کاملا به میزان پایبندی حوثی ها و همپیمانان آنان بستگی خواهد داشت.

به گزارش روزنامه السفیر لبنان، قبل از نشست پاریس که سنگ بنای نشست سران کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا در کمپ دیوید در هفته آینده بود، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی درباره تجاوز انصارالله هشدار داده بود و آنرا خط قرمز خوانده بود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران کشورهای حوزه خلیج فارس با آمریکا تلاش خواهد کرد درباره فواید سیاستی که در قبال ایران پیش گرفته است ، به هم پیمانان خلیجی خود اطمینان دهد.

حملات گسترده علیه استان صعده در شمال یمن ساعاتی پس از اعلام موضوع آتش بس آغاز شد، اما مسئولان ائتلاف عربی، اقدام های تنش آفرین خود را با صدور بیانیه ای تکمیل کردند که درآن آمده است که ” کل منطقه صعده ، از ساعت هفت دیروز به وقت صنعاء در معرض حملات قرار دارد و مسئولان ائتلاف از غیرنظامیان در صعده خواسته اند که به سرعت و قبل از به پایان رسیدن موعد مقرر ، این منطقه را ترک کنند.

بر اساس این بیانیه، مسئولان ائتلاف عربی با توزیع اعلامیه هایی از اهالی صعده خواسته اند تا قبل از غروب خورشید در روز جمعه ، صعده را ترک کنند.

استان صعده در شمال غرب یمن در فاصله 243 کیلومتری از صنعاء پایتخت یمن واقع شده و تعداد جمعیت آن حدود 700 هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری عربستان (واس) پیش از صدور این بیانیه، حملات هوایی دو مرکز کنترل و نظارت وابسته به شبه نظامیان حوثی در بنی معاذ هدف قرار گرفت و یک کارگاه ساخت مین در بخش قدیمی صعده ویران شد و همچنین یک مرکز ارتباطات در المثلث در صعده هدف حمله قرار گرفت.

شبکه المسیره یمن اعلام کرد، عربستانی ها شبکه ارتباطات در استان صعده را با این هدف ویران کردند تا از آن برای انعکاس جنایت هایی گسترده جنگنده های ائتلاف استفاده نشود.

 

 

دقایقی قبل از پایان مهلت تعیین شده از سوی ائتلاف برای خارج شدن غیرنظامیان از صعده، فرمانداری خمر در استان عمران در شمال یمن ، پذیرای صدها آواره از استان صعده بود.

به گفته اهالی استان عمران ، مدت زمان کوتاهی که ائتلاف برای خروج اهالی از صعده تعیین کرده بود ، به بسیاری از خانواده ها اجازه خارج شدن از منطقه را نداد ، به ویژه اینکه نبود سوخت مانع از حرکت بسیاری از خودروها و انتقال غیرنظامیان شد.

” احمد عسیری ” سخنگوی نیروهای ائتلاف با بیان اینکه هیچ منطقه ای در صعده از حملات مصون نخواهد ماند، افزود ” اطلاعات قطعی وجود دارد مبنی براینکه سلاح هایی که در حمله به عربستان و مرزهای این کشور مورد استفاده قرار می گیرد، در برخی از مراکز دولتی و مدارس و بیمارستان ها وجود دارد.

این سخنگوی سعودی افزود که مجالی برای آتش بس وجود ندارد ولی برای مجازات وجود دارد و همه کسانی که درحملات به شهرهای عربستان دست داشته یا مشوق حملات بوده اند، مجازات خواهند شد ، از این رو از شهروندان یمنی می خواهیم که از ” قاتلان ” دور شوند و اجازه دهند که آنان با سرنوشت خود روبرو شوند و درصورتیکه بخواهند فرار کنند با حملات نیروی هوایی مواجه خواهند شد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.