×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

النجم الثاقب - شلیک موشک های "النجم الثاقب " به مواضع نظامی سعودی

 

شلیک موشک های “النجم الثاقب ” به مواضع نظامی سعودی / سفر مخفیانه وزیر دفاع عربستان سعودی به پاکستان

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، ارتش یمن برای نخستین بار اقدام به شلیک موشک هایی کردند که از کارایی بالاتری نسبت به گذشته برخوردارند

” النجم الثاقب ” موشک بومی است که در صنایع نظامی ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن در انواع 1 و 2 با برد 45 و 75 کیلومتر و توان حمل کلاهک انفجاری 50 و 75 کیلوگرمی ساخته شده است.

 

نیروهای ارتش یمن همچنین با پشتیبانی کمیته های مردمی صحنه هایی از عملیات یورش به مواضع نظامی ارتش عربستان در مناطق مرزی بین یمن و عربستان را پخش کردند.

 

به گفته المسیره، واحدهای موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی با 6 موشک، پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب شرق خمیس مشیط را هدف قرار دادند. این دومین پایگاه هوایی بزرگ در عربستان به شمار می آید.

این سامانه موشکی ” النجم الثاقب // ستاره تیزبین ” نام گرفت که یک عبارت معروف قرآنی است و از روی سکوهای تکی، سه تایی ، متحرک و ثابت قابل شلیک هستند.

موشک ” ثاقب 1″ مجهز به یک کلاهک با مواد منفجره به وزن 75 کیلوگرم ، از موادی با قابلیت انفجار بالا پر شده و این قابلیت را دارد که به مواضع و استحکامات خسارت زیادی وارد کند.

ارتش یمن و نیروهای کمیته مردمی از طریق شبکه المسیره ، نوارهای ویدئویی را از سامانه موشکی ساخت یمن با برد 75 کیلومتری که به برخی از مواضع نظامی سعودی شلیک شد، نمایش دادند.

تصاویری که شبکه المسیره یمن پخش کرده است ، چند مورد از شلیک موشک های ثاقب یک را نشان می دهد که برخی از مواضع و اردوگاه های عربستان در مرز یمن و در عمق منطقه جیزان را هدف قرار داد.

از جمله مهم ترین مواضع سعودی که در جبهه جیزان هدف قرار گرفت ،  اردوگاه العين الحارة است که اردوگاهی بزرگ است و از اهمیت نظامی فوق العاده در منطقه جیزان برخوردار است.

همچنین تصاویری از شلیک دو موشک از نوع ” ثاقب2 ” از دو سکو به مواضعی در عمق خاک عربستان در جیزان با هدف مقابله با تجاوزگری نیروهای سعودی نمایش داده شده است.

 

 

سفر مخفیانه وزیر دفاع عربستان سعودی به پاکستان

 

سایت خبری “سبق” به نقل از رسانه‌های پاکستانی تأکید کرد، سفر محرمانه “محمد بن سلمان” چند روز طول خواهد کشید.


بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان قرار است در این سفر با شماری از مسؤولان پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر دفاع، فرمانده ارتش و رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفتگو کند.
دولت پاکستان به خبرها و پرسشهای مطرح شده در رسانه‌های این کشور درباره دلیل سفر محمد بن سلمان، هنوز واکنشی نشان نداده است.


روزنامه “تایمز” چاپ انگلیس حدود 2 هفته پیش به نقل از منابع رسمی آمریکایی تأکید کرده بود که عربستان تصمیم دارد از پاکستان سلاح اتمی خریداری کند

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.