×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

gbu 57 bomb mop (2) - شروع مراحل طراحی مجدد بمب MOP

 

شروع مراحل طراحی مجدد بمب MOP

 

بوئینگ انتظار دارد قرارداد تک منبعی برای طراحی مجدد ، ارزشیابی و آزمایش بزرگترین بمب نفوذی غیرهسته ای نیروی هوایی آمریکا یا مهمات نفوذی بزرگ (MOP) 13 هزار و 600 کیلوگرمی GBU-57 منعقد گردد.

اعلامیه ای که توسط نیروی هوایی انتشار یافته است نشان می دهد که بوئینگ قراردادی برای مرحله دوم برنامه طبقه بندی شده اصلاح مهمات نفوذی بزرگ که ” کاهش تهدید تقویت یافته 4″ نامیده می شود را اجرایی کرده است .

توسعه این جنگ افزار ویژه در سال 2004 آغاز شد و هرگز برای تولید انبوه مد نظر نبود ، در مقابل GBU-57 در تعدادی اندکی توسط بوئینگ و از طریق اداره تهاجم مستقیم نیروی هوایی در پایگاه ” آگلین ” در فلوریدا ساخته شد .

gbu 57 bomb mop (3) - شروع مراحل طراحی مجدد بمب MOP

مهمات نفوذی بزرگ به صورت ویژه برای نابود کردن پناهگاه های زیرزمینی و بسیار عمیق طراحی شده و به همان صورت که این اهداف تغییر یافته اند ، تسلیحات مورد نیاز برای تخریب اینگونه پناهگاه ها نیز به طور پیوسته اصلاح شده اند .

این بمب نفوذ کننده با بمب افکن B-52 آزمایش شده است . اما مقرر است که در صحنه های واقعی نبرد از بمب افکن پنهانکار نورثروپ گرومن B-2A پرتاب گردد .

gbu 57 bomb mop (1) - شروع مراحل طراحی مجدد بمب MOP

 

گفتنی است بوئینگ ، این نوع از جنگ افزارها را به عنوان توانمندی واکنش سریع توسعه داده است. گفته می شود هیچ نقشه ای برای تهیه نسخه ی رقابتی مهمات نفوذی بزرگ به عنوان یک برنامه ثبت شده وجود ندارد. برای ساخت جنگ افزاری با همان استاندارد توسط یک پیمانکار دیگر دست کم 6 سال زمان لازم است اما احتمال دارد سر جنگی BLU-127 و تجهیزات پیشتیبانی به طور رقابتی خریداری گردد .

معرفی بمب افکن پیشرفته B-2 طراحی شده به وسیله ی یک ایرانی

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.