×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2107819 - سوریه رسماً از آمریکا شکایت کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه در دو نامه مشابه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، جنایت های ائتلاف بین المللی در حق ملت سوریه را محکوم کرد و خواستاری پایان دادن فوری به این جنایت ها شد. بنابر این گزارش، در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است که تلاش ائتلاف بین المللی برای سنگ اندازی در مسیر پیروزی ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان بر گروه تروریستی داعش نشان دهنده نقش مشکوک این ائتلاف و خطر آن برای تلاش های واقعی مبارزه با این گروه تروریستی- تکفیری است.

وزارت خارجه سوریه افزود: تجاوزهای خطرناک ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به حاکمیت ملی جمهوری عربی سوریه و تمامیت ارضی آن از ۲۳ اوت ۲۰۱۴ ادامه دارد و این ائتلاف، جنایت خونین دیگری را در پرونده سرشار از جنایت خود ثبت کرد. جنگنده های ائتلاف در تاریخ ۱۱ نوامبر۲۰۱۷ (۲۰ آبان ۹۶) بخش های مسکونی منطقه تل الشایر و روستای الدعیجی در استان دیرالزور را بمباران کردند که به کشته شدن بیش از ۱۰ غیرنظامی و زخمی شدن ده ها تن دیگر و خسارت های فراوان مادی منجر شد.

این ائتلاف به این جنایت اکتفا نکرد بلکه جنگنده های آن کادر پزشکی آمبولانسی را که برای نجات زخمی ها آمده بودند هدف قرار داد که این آمبولانس منهدم شد و همه سرنشینان آن کشته شدند. تداوم تلاش های ائتلاف بین المللی برای سنگ اندازی در مسیر پیروزی ارتش سوریه و هم پیمان های آن بر گروه تروریستی داعش که از طریق بمباران هوایی و یا مزدوران داعشی خود که از مناطق تحت تسلط این ائتلاف و دیگر گروه های مسلح مزدور به ارتش سوریه حمله می کنند، نشان دهنده نقش مشکوک این ائتلاف و خطر آن برای تلاش های واقعی مبارزه با این گروه تروریستی تکفیری است و این واقعیتی است که گزارش ها و تصاویر هوایی آن را تایید می کند. وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که دولت سوریه تجاوز ائتلاف بین المللی و جنایت های جنگی و ضد انسانی آن در حق غیرنظامیان سوریه را به شدت محکوم می کند و اعتراض خود را نسبت به چشم پوشی بسیاری از مدعیان قانونمداری، حقوق بشر و اجرای قوانین بین المللی بر جنایت های این ائتلاف در استان های رقه و دیرالزور اعلام می کند.

در این نامه آمده است که دولت سوریه، کنار نکشیدن برخی از اعضای این ائتلاف که این جنایت ها به نام آن ها نیز انجام می شود از عضویت در این ائتلاف را به معنای شریک بودن آن ها در این جنایت ها و کشتارها می داند. وزارت خارجه سوریه افزود: جمهوری عربی سوریه با دیگر از شورای امنیت می خواهد که به وظیفه اصلی خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و اقدام فوری برای پایان دادن به جنایت های وحشیانه این ائتلاف غیرقانونی در حق شهروندان بیگناه سوریه و جلوگیری از تکرار این جنایت ها در حق ملت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه عمل کند.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه اوت ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده است.

منبع:اعلام الحربی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.