×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2264771 - سردار جوانی:آمریکا و اسرائیل اساسا توان حمله نظامی به ایران را ندارند

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) درخصوص ماهیت تهدیدات نظامی آمریکا، اظهار داشت: کشورهای غربی مشخصاً آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سالیان است تلاش می‌کنند با استفاده از ادبیات تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران خواست و اراده‌شان را به ملت ایران تحمیل کنند، درحالی‌که اساساً توانایی عملی کردن تهدیدات خود علیه ملت ایران را ندارند و مهمترین دلیل ناتوایی آنها برای پیاده‌سازی تهدیداتشان، قدرت پاسخگویی ملت و نیروهای مسلح ایران به تجاوزات احتمالی است.

وی‌ ادامه داد: امروز تمامی کارشناسان نظامی دنیا اتفاق‌نظر دارند که هر نوع اقدام نظامی آمریکا یا رژیم صهیونیستی علیه ایران با واکنش سریع و قاطع ایران مواجه می‌شود و بازنده اصلی هم متجاوزین خواهند بود.

جوانی تأکید کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این واقعیت را درک کردند اما سعی دارند با ابزار رسانه‌ای، ‌تبلیغاتی و عملیات روانی خود وانمود کنند که قادرند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند. یکی از اهداف این عملیات روانی این است که بتوانند در حوزه‌های دیگر از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در برنامه هسته‌ای تهدید می‌کردند که اگر جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکند دست به اقدام نظامی می‌زنند و متأسفانه عده‌ای هم در داخل تحت‌ تأثیر این عملیات روانی دشمن قرار گرفتند و این‌گونه می‌پنداشتند که اگر ما در موضوع هسته‌ای به توافق نرسیم، جنگ رخ خواهد داد و برمبنای چنین نگاهی تصریح می‌کردند که هر نوع توافقی بهتر از عدم توافق است، زیرا نتیجه توافق نکردن وقوع جنگ است.

وی تأکید کرد: این در حالی بود که اساساً قرار نبود جنگی اتفاق بیفتد و یک عملیات روانی بود. امروز هم آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و می‌خواهند تحریم‌های هسته‌ای را مجدد و به شکل کامل برگردانند و می‌گویند که به دنبال وضع تحریم‌های جدید و شدیدتری هستند.

جوانی گفت: هدفی که آنها دنبال می‌کنند تحمیل برجام‌های دیگری مثل برجام موشکی و برجام منطقه‌ای به ایران است، لذا چنین وانمود می‌کنند که اگر جمهوری اسلامی به سمت محدود کردن توان موشکی و تغییر سیاست‌های منطقه‌ای خود نرود، آنها از ابزار نظامی خودشان استفاده خواهند کرد و این سناریو در حال تکرار شدن است.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: لذا رهبری می‌فرمایند؛ اینکه می‌گویند اگر فلان کار نشود، جنگ می‌شود یک دروغ بزرگ است و ملت ایران باید به این دروغ بزرگ توجه کنند، البته مایه تأسف است که عده‌ای در داخل نقشه شیطانی دشمن را بازتاب می‌دهند و دروغ محض جنگ را تکرار می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز آمریکایی‌ها نه توان جنگ با ملت ایران و نه توان به راه انداختن جنگ جدید در منطقه را دارند. از طرفی صهیونیست‌ها به شدت در موضع ضعف قرار دارند و درمقابله با مقاومت ناتوان هستند، چه برسد که بخواهند با نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند.

جوانی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: باید توجه کرد دشمن با عملیات و جنگ روانی به دنبال این است که با استفاده از زبان تهدید یکی‌یکی مؤلفه‌های قدرت ما را به ضعف تبدیل کند و بگوید که اگر این اتفاق‌ها نیفتد، جنگ می‌شود. آنها با همین نگاه به دنبال محدودسازی برنامه موشکی ایران و تغییر در سیاست‌ها و موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی هستند که بایستی در مقابل این نقشه شیطانی آگاه و هوشمند بود؛ چراکه دشمن اساساً ‌می‌خواهند نقاط قوت ما را نقاط ضعف تبدیل کند تا اگر روزی لازم شد به ایران حمله کند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه امروز برنامه موشکی ایران و اقتدار دفاعی ما عامل بازدارنده و تأمین‌کننده امنیت است، ‌گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران دشمن را به شدت نگران کرده است و قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای ایران جمهوری اسلامی را در موقعیت بازدارندگی دفاعی قرار داده است، لذا ملت ایران تمام این مؤلفه‌های قدرت خود را حفظ خواهد کرد و این نقشه دشمن به نتیجه نخواهد رسید، زیرا مردم در موضوع هسته‌ای تجربه کرده‌اند که نقشه راه دشمن، تبدیل به نقاط قوت تبدیل به نقاط ضعف است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.