×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1820031 196 - دل و روده عقرب ارتش هند بیرون ریختبه گزارش گروه دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، نیروی دریایی هند با مشکل بسیار بزرگی رو به رو شده است و آن لو رفتن حجم زیادی از اسرار زیردریایی های کلاس عقرب این کشور است. بر اساس اطلاعات منتشر شده چیزی نزدیک به ۲۲ هزار صفحه از اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به این این زیردریایی ها از شرکت طرح اصلی یعنی DCNS در فرانسه به سرقت رفته است.

بر اساس اعلام فرانسوی ها این سرقت به صورت حمله سایبری و هک انجام شده است و اکنون برخی از نشریات استرالیایی به بخشهایی از این اسناد دست پیدا کرده و به انتشار آن اقدام کرده اند. اما بخشی از اطلاعاتی که از این زیردریایی منتشر شده است از این قرار است:
جزئیات مربوط به پنهانکاری زیردریایی، فرکانسی که در آن اطلاعات جمع آوری می شود، عمق پایین رفتن به همراه برد و ماندگاری زیردریایی در دریا، اطلاعات مربوط به تششعات صوتی، الکترومغناطیسی و فروسرخ زیردریایی، جزئیات سیستم کنترل رزمی و پرتاب اژدر، سرعت و شرایط لازم برای استفاده از پریسکوپ، جزئیات صدای تولید شده توسط پره های زیردریایی و میزان صدای تولید شده در زمان به سطح آمدن زیردریایی از جمله اطلاعات منتشر شده است.
هندی ها در حال ساخت ۶ فروند از این زیردریایی ها به صورت تحت لیسانس در خاک خود بوده و قرار است به زودی اولین زیردریایی این کلاس وارد خدمت شود. هندی ها و فرانسوی ها اعلام کرده اند که به دنبال منبع این سرقت اطلاعات هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.