×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2226484 - خبر ولایتی از قدم بعدی جبهه مقاومت در سوریه

به گزارش ميليتاری نيوز، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت که آزادسازی غوطه شرقی پیروزی برای کل جبهه مقاومت است.

وی افزود: حضور بنده در غوطه شرقی در راستای دیپلماسی مقاومت بود.

ولایتی گفت: اهمیت آزادسازی غوطه شرقی در این است که آقای اسد در گذشته گفته بودند که تنه تروریست‌ها در سوریه در حقیقت سر آن در غوطه شرقی است. برای اینکه اهمیت این قضیه مشخص شود باید بگویم که فاصله ابتدای غوطه شرقی تا حومه دمشق سه یا چهار کیلومتر بیشتر نیست و جمعیتی قریب به یک ملیون و خورده ای در آن ساکن هستند.

بیشتر بخوانید:

ولایتی: نه سوریه ضعیف تر از 7 سال پیش است نه آمریکا قوی تر

بازدید مشاور رهبری از تونل فرماندهی جبهه النصره در غوطه شرقی

مشاور رهبر معظم انقلاب ادامه داد: آن‌هایی که طراحی کرده بودند یعنی عربستان، قطر، ترکیه، اسرائیل و آمریکا. جیش الإسلام را عربستان، النصره را قطر که مدیریت و مهندسی آن با ترکیه بود که البته سیاست‌های ترکیه الان عوض شده است.

ولایتی گفت: اگر تروریست‌ها مجروح می‌شدند به سرزمین‌های اشغالی می‌رفتند و در آنجا مداوا می‌شدند. فاصله بین غوطه شرقی تا مرز سوریه با سرزمین اشغالی در جولان احتمالا کمتر از ۳۰ کیلومتر است. سیاست‌های بین المللی و مواضع بین المللی نیز توسط آمریکا تعیین می‌شد و به هر حال یک مجموعه‌ای بود که به غوطه شرقی  بسیار دل بسته بودند.

وی افزود: جایی که ما بازدید کردیم محل ستاد النصره بود، این ستاد زیر یک مدرسه چهار طبقه  تونل کنده بودند که که اگر خواسته باشند این تونل را بزنند، باید این مدرسه بمباران شده تا به تونل برسند و این تونل هم یک جای نفوذ ناپذیری بود و به هر حال تونل‌های متعددی به سمت دمشق زده بودند. جنگ جنگ تونل‌ها بود خود نیروهای مقاومت در داخل تونل با اینها می‌جنگیدند، این‌ها ۱۵ هزار عنصر تا دندان مسلح بودند کارهای عجیب و غریبی می کردند و گروگان‌هایی را که از مردم می‌گرفتند، آن‌ها را مجبور به کندن تونل می‌کردند و کسانی نیز که سرپیچی می‌کردند، اعدام می‌شدند.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: بنابراین جایی که تقریبا بلافاصله بعد از دمشق است و ۱۵ هزار نیروی مسلح در زیر زمین هستند، و از همه طرف به آن‌ها کمک وارد می شود ۵ سال طول کشید تا بر ان‌ها پیروز بشوند لذا این آزادسازی اهمیت زیادی دارد. اهمیت آن را از زبان مخالفان بشنویم. هنگامی که غوطه شرقی آزاد شد، خانم نیکی هیلی گفت که غوطه شرقی را حکومت سوریه گرفته است. گویی که حومه نیویورک را گرفته اند. حومه دمشق را ۵ سال داده بودند به اوباش و مزدورانی از ۸۰ کشور که از سراسر دنیا آمده بودند. حضور بنده در آنجا در جهت دیپلماسی مقاومت بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل ناکامی تروریست‌ها در غوطه شرقی پس از حدود ۷ سال جنگ افروزی گفت: در درجه اول مقاومت و پایداری و ایستادگی مردم سوریه و شجاعت و تدبیر رئیس‌جمهور سوریه بود. ایشان زمانی که در ابتدای شورش بود، مهاجمین و شورشگران و تروریست‌ها تا فاصله دویست سیصد متری دفترش آمدند و  تکان نخورد و در کنار مردمش ماند و توانست به اینجا برساند.

ولایتی ادامه داد: از سوی دیگر سوریه یک حلقه مهم از مقاومت است که از تهران شروع می شود و بغداد و دمشق و بیروت و فلسطین را شامل می شود. این حلقه مقاومت در برابر مهاجمینی است که وابسته به اسرائیل و آمریکا هستند. زمانی که از جاهای مختلف از لبنان، از ایران، افغانستان و پاکستان کسانی که برای اسلام دلشان می تپد و آمدند و کمک می کنند می دانید که آمریکایی ناامید شدند از اینکه مهمترین نیروهای خود در غوطه شرقی شکست خوردند و لذا متوسل شدند به موشک باران متوسل شدند. زیرا در زمین حریف نیروهای مقاومت نمی شوند و در هوا نیز که روسیه جواب آن‌ها را داد. بنابراین در حوزه منطقه ای با مقاومت به محوریت ایران و همراهی عراق و سوریه و لبنان و فلسطین مواجه هستند و اگر بخواهند در فضا اقدام کنند، با روسیه مواجه هستند. و لذا امکان پیروزی آن‌ها وجود ندارد و هر چقدر زمان بگذرد امکان پیروزی جبهه مقاومت بیشتر می‌شود و قطعا آمریکا راهی به جز خروج از منطقه ندارند.

وی در ارزیابی آینده سوریه و سرنوشت جبهه مقاومت، گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، قدم بعدی آزادی ادلب است و اگر ادلب آزاد شد بنده به آنجا خواهم رفت همانطور که بعد از آزادی حلب به حلب رفتم تا از نزدیک به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به مقاومین و مردم سوریه تبریک بگویم. انشاالله قدم بعدی شرق فرات است که آمریکایی ها سست تر از آن هستند که در شرق فرات بمانند و حتما در مقابل این مقاومت پایدار و رزم دیده و تجربه دار حتما شکست خواهند خورد و امکان ماندنشان نیست و لذا به فکر حمله هوایی هستند اما باید گفت که تکلیف جنگ در زمین مشخص می شود نه در آسمان.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.