×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، گذرگاه مرزی « تل صفوک» در شمال غرب استان نینوا در دو هفته گذشته شاهد شدیدترین حملات عناصر تروریستی داعش بوده اما نیروهای بسیح مردمی عراق در تمامی موارد توانسته اند از مواضع خود دفاع کنند.

تروریست ها از شرق استان حسکه با دهها خودروی انتحاری علیه نیروهای عراقی وارد عمل شده اند اما نیروهای تیپ « انصار المرجعیه» به خوبی حملات را در تمام محور ها دفع کرده اند.

شب گذشته نیز دهها تن از تروریست های داعش شانس خود را دوباره برای اشغال این گذرگاه راهبردی آزمایش کردند که نیروهای بسیج مردمی با رصدهای میدانی دقیق توانستند تروریست ها را قبل از رسیدن به مواضع خودی با موشک های حرارتی هدف قرار دهند.

در جریان این درگیری ها چند خودروی انتحاری و نظامی تروریست ها منهدم شد و دهها تن از آنان به هلاکت رسیدند. عناصر تروریستی که موفق شدند جان سالم به در ببرند به سوی مناطق اشغالی سوریه متواری شدند.

در دو هفته گذشته و همزمان با تلاش داعش برای اشغال گذرگاه راهبردی تل صفوک، نیروهای بسیج مردمی بدون حمایت جنگنده های ارتش موفق به دفع حملات شده اند. نیروهای تیپ ۴۴ حشد الشعبی نیز در یک هفته گذشته ۲ پهپاد تروریست ها را در آسمان مناطق مرزی ساقط کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده تروریست های داعش درصدد هستند با اشغال مجدد مناطق مرکزی ( الحضر) و مرزی استان نینوا، شکست های خود را در سوریه جبران کنند. از سویی دیگر فشار دولت آمریکا تاکنون مانع از انجام عملیات برای پاکسازی مناطق مرزی استان نینوا شده است.

یک منبع میدانی در همین ارتباط اعلام کرد: نیروهای بسیج مردمی می توانند در مدت زمانی کوتاه مناطق مشترک مرز سوریه و عراق را به طور کامل پاکسازی و از حمله مجدد تروریست ها جلوگیری کنند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به دنبال اجرای مجدد سناریوی تلخ پاکسازی دیرهنگام شهر بیجی در شمال غرب استان نینوا هستند تا عناصر تروریستی بتوانند از فرصت به وجود آمده برای تجدید قوا استفاده کند.

به گزارش میلیتاری نیوز، با فشار دولت آمریکا، اجازه شروع آزادسازی شهر بیجی تا چندین ماه به نیروهای بسیج مردمی داده نشد و تروریست ها هم در این مدت با حملات بی وقفه خمپاره ای و انتحاری، ضرباتی را به نیروهای عراقی وارد کردند؛ در نهایت این نیروهای بسیج مردمی بودند که تسلیم فشارها نشدند و در کمتر از یک هفته، بیجی را از اشغال تروریست ها خارج کردند.

2000336 - حملات داعش برای اشغال « تل صفوک» ناکام ماند؛ تلاش آمریکا برای جلوگیری از انجام عملیات در شمال غرب نینوا +نقشه میدانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.