×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، ۲۴ ساعت از شروع عملیات یگان های زمینی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق کردنشین شمال استان حلب سوریه گذشت و آخرین تحولات میدانی حاکیست، درگیری های سنگین در محورهای مختلف ادامه دارد.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در گام نخست با پشتیبانی جنگنده ها توانستند روستای «اده مانلی» را در محور شمال غرب منطقه «عفرین» از تصرف شبه نظامیان کرد (PYD) خارج کنند و به اشغال خود درآورند. درگیری ها در روستای بالی کوی در این محور ادامه دارد.

2173126 - جنگ تمام عیار شبه نظامیان کُرد و نیروهای اردوغان در شمال سوریه؛ جنگنده های ارتش ترکیه ۱۲۰ مرده مناطق کردنشین عفرین را هدف قرار دادند + نقشه میدانی و عکس
** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

عملیات اشغال روستای «اده مانلی» از صبح روز یک شنبه آغاز شد و در نهایت نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی بامداد دوشنبه  وارد این منطقه شدند؛ این روستا از توابع منطقه «راجو» در شمال استان حلب هستند. در جریان در گیری ها در این محور شماری از شبه نظامیان کُرد، عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند.

روستای «شنگال» در محور شمال غرب عفرین و روستاهای «های اغلو، کورنی و بلی کوی» در شمال شرق منطقه بلبل هم پس از درگیری سنگین حدود ۱۰ ساعته به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی سپر فرات درآمد.

2173133 - جنگ تمام عیار شبه نظامیان کُرد و نیروهای اردوغان در شمال سوریه؛ جنگنده های ارتش ترکیه ۱۲۰ مرده مناطق کردنشین عفرین را هدف قرار دادند + نقشه میدانی و عکس

گروهی از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم تلاش کردند خود را به بخش هایی از منطقه «راجو» برسانند اما در کمین نیروهای کُرد افتادند؛ خبرها حاکیست تعدادی از تروریست ها در روستای «عداما» به اسارت نیروهای کُرد درآمده اند؛ حملات عناصر تروریستی در این محور دفع شده است.

از حومه منطقه «شران» در شرق عفرین هم خبر می رسد، شبه نظامیان کرد توانستند دو تانک ارتش ترکیه را  در این محور منهدم کنند و مانع ورود  عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه به این منطقه شوند.

2173130 - جنگ تمام عیار شبه نظامیان کُرد و نیروهای اردوغان در شمال سوریه؛ جنگنده های ارتش ترکیه ۱۲۰ مرده مناطق کردنشین عفرین را هدف قرار دادند + نقشه میدانی و عکس

از منطقه «جندیرسه» در حومه جنوب غربی عفرین هم خبرها حاکیست، درگیری های شدید در نزدیکی روستای «حمام» ادامه دارد و عناصر تروریستی  در تلاش هستند این روستا را به اشغال خود در بیاورند.

شبه نظامیان کُرد در همین محور  در پاسخ به حملات عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات، چند خمپاره به سمت شهر مرزی «ریحانلی» در شرق استان هاتای ترکیه  شلیک کردند؛ در نتیجه این حملات تعدادی از پناهدگان سوری  در این منطقه کشته و زخمی شدند.

2173129 - جنگ تمام عیار شبه نظامیان کُرد و نیروهای اردوغان در شمال سوریه؛ جنگنده های ارتش ترکیه ۱۲۰ مرده مناطق کردنشین عفرین را هدف قرار دادند + نقشه میدانی و عکس
در حملات خمپاره‌ای نیروهای کرد به مناطق مرزی ترکیه، پناهجویان سوری هدف قرار گرفتند
2173131 - جنگ تمام عیار شبه نظامیان کُرد و نیروهای اردوغان در شمال سوریه؛ جنگنده های ارتش ترکیه ۱۲۰ مرده مناطق کردنشین عفرین را هدف قرار دادند + نقشه میدانی و عکس
خسارات حمله خمپاره‌ای نیروهای کرد به ریحانلی ترکیه

به گزارش ميليتاری نيوز، حملات یگان های توپخانه، موشکی و جنگنده های ارتش ترکیه همچنان در بخش های مختلف عفرین ادامه دارد؛ مواضع شبه نظامیان کُرد (PYD و …) در «تیپ ۱۳۷، فرودگاه منغ، المالکیه، مرعناز، شوارغه، مزرعه القاضی، کوه برصایا، قیبار، بلبل، عین دقنه و حومه شهر تل رفعت» هدف قرار می گیرد.

منابع میدانی اعلام کردند در حملات توپخانه ای و هوایی ارتش ترکیه به روستای «جلبره» در حومه منطقه «شیراوا»، ۱۹ تن از جمله ۶ کودک کشته و زخمی شدند. در سه روز گذشته جنگنده های  ارتش ترکیه حدود ۱۲۰ مرده مناطق مختلف عفرین را هدف قرار داده اند که منجر به کشته شدن ۱۱ تن و زخمی شدن ۱۶ نفر  شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.