×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1778623 448 - جنگنده اف ۳۵ آمریکا آماده عملیات رزمی شدبه گزارش میلیتاری نیوز، ژنرال هاوک کارلیسل فرمانده عملیات رزمی نیروی هوایی آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که احتمال استفاده این نیرو از این جت ها برای عملیات رزمی در خاورمیانه و نقاط دیگر جهان در صورت لزوم وجود خواهد داشت.

این مرحله مهم دیگری در برنامه ۳۷۹ میلیارد دلاری هواپیمای جت جنگنده اف – ۳۵ خواهد بود که بزرگ ترین طرح تسلیحاتی پنتاگون به شمار می رود.

به این ترتیب نیروی هوایی آمریکا پس از سپاه تفنگداران دریایی این کشور قرار می گیرد که در ژوییه ۲۰۱۵ آمادگی نخستین اسکادران رزمی اف – ۳۵ خود را اعلان کرد.

به گفته مقام های آمریکا، اف – ۳۵ به ارتش این کشور، توانایی شناسایی هواپیماهای دشمن و دیگر تهدیدها را در فواصل بسیار دورتری نسبت به هواپیماهای کنونی می دهد، زیرا این هواپیماها، امکان حمله به اهداف و دور شدن از آن را پیش از شناسایی و ردگیری دارند.

نیروهای هوایی آمریکا که قصد خرید مجموعا یک هزار و ۷۶۳ فروند اف – ۳۵ با قابلیت نشست و برخاست متعارف را در سال های آتی دارد، بزرگ ترین ناوگان اف – ۳۵ جهان را در اختیار خواهد داشت.

لاکهید سه مدل اف – ۳۵ برای ارتش آمریکا و ۱۱ کشور شامل بریتانیا، استرالیا، کانادا، نروژ، ایتالیا، ترکیه، دانمارک، هلند، رژیم صهیونیستی، کره جنوبی و ژاپن می سازد که قبلا سفارش این هواپیما را داده اند.

یکی از انواع این هواپیما عمود پرواز و دیگری دارای قابلیت پرواز و فرود از باندهای معمولی فرودگاه است.

دفتر برنامه اف – ۳۵ پنتاگون اعلان کرد که سرگرم مذاکره با لاکهید درباره قراردادهای خرید دو گروه دیگر جت اف – ۳۵ به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار است که از مدت ها پیش به تاخیر افتاده است.

برنامه ساخت این هواپیما که در سال ۲۰۰۱ آغاز شد، در سال های اخیر به علت هزینه های نجومی و مشکلات فنی که هزینه اجرای این پروژه را تا حدود ۷۰ درصد افزایش داد، با کندی روبرو شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.