×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

DF 21C IRBM TEL - جدیدترین موشک چینی بالاخره آشیانه بمب افکن‌های آمریکایی را ناامن کرد!

 

جدیدترین موشک چینی بالاخره آشیانه بمب افکن‌های آمریکایی را ناامن کرد!

 


DF-26؛ موشکی برای کلیه اهداف سطحی

موشک بالستیک میان برد دی اف 26 که اخیرا اخباری از وجود و آزمایش آن توسط چین منتشر شده است محل جنجالهای زیادی در منابع رسانه ای و دولتی غربی شده است. این موشک در حقیقت مدل ارتقاء یافته موشک DF-21D محسوب شده و می تواند هم به اهداف زمینی و هم اهداف دریایی بزرگ و متوسط مثل ناوهای هواپیمابر حمله کند.

1644233 708 - جدیدترین موشک چینی بالاخره آشیانه بمب افکن‌های آمریکایی را ناامن کرد!
موشک دی اف 21 دی


موشک دی اف 21 دی در حقیقت یکی از اولین موشک های بالستیک ضد کشتی در جهان به حساب می آید که به نظر از سال 2009 میلادی عملیاتی شده است. این موشک بردی در حدود 1500 کیلومتر داشته و با استفاده از هدایت ترکیبی اینرسیایی و رادار فعال، در مرحله آخر بر روی هدف خود قفل کرده و به سمت آن حرکت می کند. 

منابع غربی اعتقاد دارند برای یافتن اولیه هدف و تصحیح مورد نیاز مسیر این موشک به سمت اهداف متحرکی مثل یک ناو هواپیمابر از سامانه های ماهواره ای، پهپادها و رادارهای ماورا افق نیز بایستی استفاده شود. چین به همین منظور در چندین سال اخیر چندین ماهواره با توانایی هایی مثل رادار روزنه مصنوعی، ماهواره مجهز به سامانه شناسایی الکترواپتیک و شناسایی اقیانوسی را به فضا ارسال کرده است و به نظر از آنها برای هدف یابی اولیه برای این موشک بهره می برد.

در جریان رژه نیروهای مسلح چین در سپتامبر سال گذشته میلادی، چین برای اولین بار به صورت رسمی موشک DF-26 رونمایی کرد. چینی ها اعلام کردند که این موشک دارای توانایی حمله به اهداف زمینی و همچنین شناورهای بزرگ و متوسط بوده و در عین حال امکان حمله اتمی یا متعارف به اهداف زمینی را نیز دارد.

1644234 635 - جدیدترین موشک چینی بالاخره آشیانه بمب افکن‌های آمریکایی را ناامن کرد!
موشک دی اف 26


برد این موشک بین 3 الی 4 هزار کیلومتر تخمین زده شده و با یک سر جنگی 1200 الی 1800 کیلویی مسلح شده است. این موشک به صورت کامل متحرک بوده و از سوخت جامد استفاده می کند. اما نکته ای که درباره این موشک باعث به نوعی ترس در محافل غربی شده است توانایی آن در هدف قرار دادن جزیره گوام است. 

پیش از این نیز برد موشک های هسته ای چینی به این جزیره آمریکایی در اقیانوس اطلس می رسید اما بحث هدف قرار دادن این جزیره با سر جنگی متعارف و با دقت بالا، توانی است که برای اولین بار به نوعی در اختیار چین قرار گرفته است. 

چرا گوام برای آمریکا مهم است؟

از زمان جنگ جهانی دوم آمریکا سیاست دفاعی خود در منطقه اقیانوس آرام بر پایه استفاده از ناوهای هواپیمابر و همچنین زنجیره ای از جزایر مجهز به پایگاه های هوایی قرار داده است. در حال حاضر در جزیره گوام پایگاه هوایی Andersen قرار داشته و در بسیاری از مواقع بمب افکن های سنگین آمریکایی مثل B-52، B-1 و B-2 در این پایگاه حضور دارند.

1644236 536 - جدیدترین موشک چینی بالاخره آشیانه بمب افکن‌های آمریکایی را ناامن کرد!
پایگاه هوایی Andersen در گوام


دقت بالا و استفاده از هدایت ماهواره ای باعث می شود موشکی مثل دی اف 26 بتواند از سرزمین چین به راحتی تاسیسات کلیدی آمریکا در این جزیره را هدف قرار داده و بدون استفاده از سر جنگی اتمی آنها را نابود کند.

حال چین با موشک هایی مثل دی اف 21 دی یا دی اف 26 هر دوی این توانایی ها را به چالش کشیده است؛ هر دوی این موشک ها با توجه به تحرک کامل و استفاده از سوخت جامد بسیار سخت شناسایی شده و به سرعت می توانند آماده شلیک شوند.

DF-41 ؛ سوپرایز 15 هزار کیلومتری چین برای آمریکا

اما یکی دیگر از اعضای معروف خانواده موشکی دان فنگ موشک قاره پیمای DF-41 است که بر اساس تخمین کارشناسان بردی بین 12 الی 15 هزار کیلومتر دارد. اکثر اطلاعاتی که تا به امروز از این موشک در فضای مجازی منتشر شده است بر اساس حدس و گمان مطرح شده است. 

1644235 200 - جدیدترین موشک چینی بالاخره آشیانه بمب افکن‌های آمریکایی را ناامن کرد!
موشک دی اف 41


این موشک در حدود 80 تن وزن داشته و به نظر می تواند یک سر جنگی 1 مگاتونی و یا 10 سرجنگی مستقل سبک تر را حمل کند. این موشک از هدایت اینرسیایی و ماهواره ای بیدو استفاده کرده و سرعت آن در حدود 25 برابر سرعت صوت است. در سال 2014 میلادی برای اولین بار چین در درون کشور خود این موشک را با سرهای جنگی مجتمع آزمایش کرد.

این موشک توانایی هدف قراردادن تقریبا کل خاک آمریکا به صورت مستقیم از سرزمین چین را می دهد. در حال حاضر سه موشک دی اف 21 دی، دی اف 26 و دی اف 41 از جمله مهمترین چالش هایی هستند که برای ایالات متحده در بحث دفاع موشکی ایجاد شده است.

منبع: مشرق

[ad_2]

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.