×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2075103 - به سمت استفاده بیشتر از پهپاد و بالگرد می‌رویم/ اگر تمرکز نیروی زمینی نبود در مرزها با مشکل روبرو می‌شدیم

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه افتتاح مراکز بالگردی هوانیروز سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمتر از دو سال است که تصمیم گرفته شد نیروی زمینی سپاه به بالگرد مجهز شود و یگان بالگردی داشته باشد.

وی افزود: با همت فرمانده نیروی زمینی سپاه 3 مرکز بالگردی نیروی زمینی احداث و آماده انجام ماموریت شد که کار جالب و بی‌نظیری است و نشان می‌دهد وقتی تجهیزاتی به یک نیرو واگذار می‌شود همت،‌ تلاش و تمرکز منابع برای استفاده هر چه بهتر آن صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از پروژه موشکی «آذرخش» در هوانیروز سپاه +عکس

فرمانده کل سپاه گفت:‌ این مرکز اورهال در کشور بی‌نظیر است و امیدواریم با رشد یگان بالگردی نیروی زمینی سپاه به اقتدار نیرو و برقراری امنیت در کشور بیانجامد.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به فناوری پهپادی و بالگردی و تاثیر تعیین کننده‌ای که در انجام ماموریت‌ها دارد با تصمیم جدید در نیروی زمینی به این سمت می‌رویم که استفاده بهینه و خوبی از این موضوعات در عملیات‌ها به خصوص هلی‌برن، شناسایی دشمن در مناطق عملیات‌ها و تک هوایی داشته باشیم.

سرلشکر جعفری در افتتاح مراکز جدید بالگردی سپاه:

سپاه آماده مقابله با ناامنی‌ها و توطئه‌های دشمن است/ اگر تمرکز نیروی زمینی نبود در مرزها با مشکل روبرو می‌شدیم

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح مرکز آموزش‌های عالی هوانوردی، مرکز تحقیقات بالگردی و مرکز تعمیرات تخصصی بالگرد هوانیروز سپاه اظهار داشت: تصمیمات ساختاری برای سپاه در عرصه مقابله با تهدیدات بسیار ضروری است و امروز آمادگی های خوبی در بخش های مختلف برای مقابله با ناامنی‌ها و توطئه‌های دشمنان ایجاد شده است.

جعفری افزود: اخیرا شاهد اغتشاشات در برخی شهرها بودیم و همزمان داعش در مرزها حمله می‌کند و این نیروی زمینی سپاه و بسیجیان هستند که با آنها مقابله می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر نیروی زمینی بر روی مقابله با تهدیدات مرزی دشمنان متمرکز نبود، با مشکلات مواجه می‌شدیم.

فرمانده سپاه با اشاره به توانمندی های هوانیروز گفت: تجهیز نیروی زمینی به بالگرد، سرعت انجام ماموریت‌ها و مقابله با تهدیدات را بالا برده است.

جعفری، نیروی انسانی را مهمترین عامل تقویت سپاه دانست و در عین حاصل تاکید کرد: علاوه بر این، فناوری و تجهیزات پیشرفته هم امروز تعیین کننده است و یرای مثال در تقابل با ناامنی‌ها در شرق و جنوب شرق، انواع تجهیزات ازجمله پهپادها و دقت و برد سلاح ها اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر آتش زیاد و بمباران اثرگذاری قبل را ندارد، گفت: شاهد هستیم که ترکیه مواضع پ.ک.ک را بمباران می‌کند و آنها تلفات نمی‌دهند و حتی در جنگ‌های سوریه و عراق هم همین طور است لذا باید دقت را بالا برد.

فرمانده سپاه افزود: در آینده پیش رو، این مرکز جدید هوانیروز تبدیل به مرکز اصلی آموزشی و تعمیرات بالگردی خواهد شد و مراکز دیگر تعطیل شده و تمرکز روی اینجا قرار می‌گیرد تا سطح آن بالاتر رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.