×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1506271335 2050635 - بازدید فرمانده کل ارتش از  رزمایش تاکتیکی ذوالفقار ۹۷

به گزارش ميليتاری نيوز، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» از نحوه اجرای رزمایش روی نقشه ذوالفقار ۹۷ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید کرد.

در این بازدید سرلشکر موسوی از آموزش‌ها و نحوه طرح‌ریزی و اجرای رزمایش تاکتیکی ذوالفقار ۹۷ دافوس ارتش که به مدت ۵ روز و به صورت آب خاکی بر روی نقشه‌ها و کالک‌های عملیاتی درحال برگزاری است، بازدید کرد.

رزمایش تاکتیکی روی نقشه ذوالفقار ۹۷ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش یکی از انواع تمرینات و از مراحل آمادگی‌های فکری و ارزیابی توان طرح ریزی و اتخاذ تصمیات در شرایط مختلف است که تا روز چهارشنبه (۲۳ خرداد ماه) با شرکت کلیه رسته‌های تخصصی، به صورت مشترک و با حضور فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال‌های دفاع مقدس در این دانشگاه ادامه دارد.

پیش‌تر امیر «حسین، ولی وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در خصوص رزمایش ذوالفقار ۹۷ گفته بود: این رزمایش مشترک به‌مدت ۵ روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز برگزار شده است. رزمایش روی نقشه یکی از مهم‌ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی دنیا بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

وی همچنین گفته بود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک‌ها و ابزارهای نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه‌ای آشنا کرده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آن‌ها را در به‌کارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.