×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش سرویس دفاع و امنیت ميليتاری نيوز، نیروی دریایی اندونزی این زیردریایی را پس از آنکه از سواحل جنوبی کره جنوبی حرکت کرده بود، در روزهای گذشته در بندر ‘سورابایا’ در آبهای استان جاوه شرقی دریافت کرد.
‘سورابایا’ دومین شهر بزرگ و مرکز استان جاوه شرقی و از شلوغ‌ترین بنادر اندونزی است که دارای کارخانه کشتی سازی بسیار بزرگ و چندین مدرسه آموزش نیروی دریایی است.

مسئولان جاکارتا درسال 2012 قرارداد خرید سه فروند زیردریایی را به ارزش 1.1 میلیارد دلار با شرکت های کره جنوبی امضا کرده بودند.اندونزی نخستین زیردریایی مدل ‘KRI Nagapasa 403’ یک هزار و 400 تنی خود را در آگوست 2017( مرداد96) از شرکت سازنده کشتی و زیردریایی کره ای ‘ دوو’ دریافت کرده بود.اندونزی پیش از این دو زیردریایی دیگر نیز از آلمان خریداری کرده بود که در سال 1980 تولید شدند.

2238714 - اندونزی زیردریایی جدید دریافت کرد+عکس

اکنون اندونزی که بزرگترین مجمع الجزایر دنیا محسوب می شود، یکی از بزرگترین ناوگان زیر دریایی ها را در آسیا با در اختیار داشتن 12 فروند زیردریایی خریداری شده از شوروی دردهه 1970 میلادی، دو زیردریایی آلمانی و سه زیر دریایی سفارش داده شده به کره جنوبی داراست.طبق قرارداد جاکارتا- سئول، قرار است سومین فروند زیردریایی سفارش داده شده در اندونزی با هدایت متخصصان کره ای ساخته شود.

مجمع الجزایر اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر جمعیت و دارا بودن حدود 18 هزار جزیره کوچک و بزرگ درتلاش است تا فناوری ساخت انواع کشتی و زیردریایی را از منطقه جنوب شرق آسیا به داخل این کشور منتقل کند.
به گزارش رسانه های منطقه ای، اندونزی و کره جنوبی در سال 2016 توافق کردند همکاری های نظامی خود را به ویژه در 2 بخش ساخت’ ناو و جت های جنگی’ گسترش دهند.

کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که تا سال 2020 درصدد است تا پروژه های تولید نسل چهارم و پنجم جت های جنگی را گسترش دهد.اندونزی درسال 2017 عنوان پانزدهمین ارتش بزرگ دنیا و رده نخست ارتش بزرگ منطقه جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.