×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2064216 - انتقاد وزیر خارجه فرانسه از جدال لفظی ترامپ با رهبر کره شمالی

به گزارش میلیتاری نیوز، وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه از جدال لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی انتقاد کرد. 

به گزارش رویترز، مناقشات خصمانه میان ترامپ و «کیم یونگ اون»، رهبر کره شمالی، به ویژه بعد از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی به ایجاد نگرانی‌هایی منجر شده‌اند مبنی بر آنکه یک اشتباه محاسباتی می‌تواند به اقدامی با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی منجر شود. 

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه گفت: «روش ترامپ احتمالاً بهترین روش نیست، در عین حال ما نباید تقصیرات را در هم بیامیزیم. کشوری که توافق‌های بین‌المللی هسته‌ای را نقض می‌کند، کره شمالی است.»

وی اضافه کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ به این موضوع واکنش‌های سرسختانه‌ای نشان می‌دهد، اما بدون شک، با فشار و تحریم‌ها روشی برای عمل به نحو متفاوت وجود دارد.»

تنش‌ها در شبه جزیره کره اخیراً به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. وزیر خارجه کره شمالی چند روز پیش گفت که ترامپ علیه این کشور اعلان جنگ کرده است و پیونگ‌یانگ حق ساقط کردن جنگنده‌های آمریکایی حتی در خارج از حریم هوایی خود را محفوظ می‌داند.

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه لازم است با اعمال فشار فروان بر روی کره شمالی آن را به میز مذاکره بازگراند درباره خطر افزایش تصادفی تنش‌های نظامی هشدار داد. 

او گفت: «دنیا در دوران خطرناکی به سر می‌برد. در حال حاضر، شاهد جدال لفظی هستیم، ولی ممکن است این به یک حادثه منجر شود. لازم است از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.