×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2020732 - اقدام بعدی آمریکا درباره برجام

به گزارش ميليتاری نيوز، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دفاع از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام، ادعاهای بی‌اساس آمریکایی‌ها علیه ایران را تکرار کرد.

او در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن دفاع از نقض عهد و بی‌توجهی این کشور به تعهدات بین‌المللی‌ مدعی شد: «توافق هسته‌ای ایران، تنها به یک بخش از رفتار بد ایران که علاقه‌اش به برنامه‌ هسته‌ای بود، می‌پرداخت البته احتمالا کسی بگوید که این بخش، بخش مهمی بود اما همه دیگر فعالیت‌های بد ایران در سراسر دنیا را فراموش کرده بود».

بیشتر بخوانید:

نگاهی تحلیلی و مستند به «بیش از 10 دروغ ترامپ»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعاهای نخ نما شده علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان در سوریه در حال حمله به «متحد ما اسرائیل» هستند.

وی ادامه داد: «آنها کارهای بد بسیار دیگری هم در سراسر دنیا دارند انجام می‌دهند. ما می‌بینیم که آنها از شورشیان حوثی در یمن حمایت می‌کنند که موشک و راکت به عربستان سعودی، شریک نزدیک و استراتژیک ما شلیک می‌کنند».

نوئرت مدعی شد که آمریکا درصدد «پاسخگو کردن ایران» بابت «کارهای بد» این کشور در منطقه و دیگر نقاط دنیا است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «اکنون اقدام بعدی ما آن است که با متحدان اروپایی‌مان و دیگران این صحبت را بکنیم که بیایید به ایران با توجه به کلیت اقدامات بد آن نگاه کنیم و فقط به یک نگاه محدود به توافق هسته‌ای نظاره نکنیم».

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که خروج روز سه شنبه هفته گذشته این کشور از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، تنها حمایت طرف‌های انگشت‌شماری از قبیل عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته و منجر به انتقادهای بین‌المللی از واشنگتن شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.