×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2284144 - اعزام زندانیان سعودی به جنوب سوریه

به گزارش ميليتاری نيوز، در پی افزایش مخالفت ها با سیاست های پادشاه عربستان و محمد بن سلمان  فرزند وی در جامعه سعودی بدلیل تکروی در اداره امور کشور و تحمیل هزینه های سرسام آور جنگ علیه یمن، مصاحبه ای با سرگرد “دخیل بن ناصر القحطانی“، معارض و موسس جنبش “آزادی جزیره العرب” انجام شده است آخرین تحولات سیاسی و اجتماعی عربستان را با این معارض سرشناس مورد بررسی قرار داده است.

القحطانی که اصل و نسب وی به قبیله سرشناس “قحطان” بازمی گردد و پیش از ترک عربستان، فرماندهی پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز ظهران عربستان را برعهده داشت، در سال 2014 در اعتراض به جنگ علیه یمن، از ارتش عربستان جدا شده و مخالفت خود را با سیاست های رژیم سعودی رسما اعلام کرده است. وی می گوید تا کنون هر گونه پیشنهاد از سوی رسانه ها برای انجام مصاحبه با وی را نپذیرفته است و تنها یک بار با روزنامه گاردین انگلیس در مورد یمن مصاحبه انجام داده است. وی در خصوص موافقت خود برای انجام مصاحبه می گوید این موافقت پس از مشورت با همکارانش صورت گرفته و هدف از آن این است که مخاطبان جامعه ایرانی را با واقعیت های عربستان آشنا سازد.

دخیل بن ناصر القحطانی” در این مصاحبه با اشاره به تلاش عربستان برای ادامه ناآرامی ها در منطقه می گوید: آل سعود پس از اینکه در براه انداختن جنگ در عراق بین شیعه ـ سنی شکست خورده، حالا در تلاش است اوضاع جاری عراق را به سمت جنگ شیعه- شیعه سوق دهد و از آنان به نفع منافع خود استفاده می کند و در مورد قدس نیز باید گفت آل سعود قدس را در برابر معامله قرن به فروش گذاشتند زیرا این معامله از زمان عبدالعزیر بسته شده بود و اکنون فرزندان عبدالعزیز آن را تمدید و تجدید کردند.

بیشتر بخوانید:

آزار جنسی همسر زندانیان عربستانی!

نگاه عرسبتان به مسائل بر اساس حفظ قدرت خود است زیرا خاندان حاکم نماینده مردم شبه جزیرة العرب نیستند و آنچه سعودی نامیده می شود، خاندانی هستند که فقط نماینده خودشان هستند.

آل سعود به دنبال منافع شخصی خود است

القحطانی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه ایران از آغاز انقلاب اسلامی به هیچ کشوری تجاوز نکرده و حضور آن در سوریه و عراق به درخواست رسمی دولت این دو کشور و به منظور مبارزه با تروریسم صورت گرفته، چرا عربستان سعودی ایران را دشمن کشورهای منطقه قلمداد میکنند؟ گفت: دولت سعودی سیاست ها و منافع شخصی خود را دارد نه منافع ملت جزیرة العرب را و با نگاه خود به مسائل می نگرد و در پس آمریکا حرکت می کند و بین این دو توافقنامه‌ای علیه ملت های منطقه در مقابل حفظ قدرت سعودی وجود دارد، زیرا سران این خاندان همواره نقش خود را ایفا کرده اند، ملک عبدالعزیز و ملک فیصل هر یک نقش خود را داشتهاند و اکنون با یادآوری دوران ملک فیصل گفته میشود که وی حامی قضیه فلسطین بود اما این درست نیست او فقط در آن زمان در این خصوص صحبت میکرد تا به نظر مردم پی ببرد و آنان فقط سخنرانی میکردند بدون اینکه اقدام عملی برای فلسطین داشته باشند و فقط به منافع خود نظر داشتند.

داستان امتداد شیعه از کجا نشأت گرفته است؟

اصطلاح مشهور “امتداد صفوی شیعه” در منطقه و دیگر مسائل امروز در حالی علیه ایران مطرح میشود که ما اکنون در منطقه الشرقیه (عربستان) شیعیان را داریم که با آنان زندگی کردیم و آنان همسایگان ما هستند و با آنان نشست و برخاست داشتهایم و با هم به مدرسه رفتیم و در احساء و مدینه نیز شیعیان داریم، ما در هر جایی شیعه داریم، بنابراین حالا چگونه برخی‌ها مدعی می شوند که به تازگی این “امتداد شیعه” در منطقه رخ داده است؟. آنان در اصل هزاران سال است که در این منطقه حضور داشتهاند و اصلشان به قبایلی از جزیرة العرب باز می گردد، بنابراین چطور حالا از امتداد صفوی و یا امتداد شیعه صحبت میکنند؟.

آل سعود کشور را ملک پدری خود می‌دانند

دولت عربستان از این زاویه به حفظ کرسی قدرت به مسائل می‌نگرد و نماینده مردم جزیرة العرب نیست و هیچ منافعی برای این مردم نمی خواهد و مردم هیچ گونه قدرت تصمیم گیری و حاکمیتی ندارند بلکه به آنان به عنوان برده نگاه می شود، گویی کشور ملک پدرشان است.

القحطانی ادامه داد: با نگاهی به اوضاع جاری در عراق، سوریه و لبنان معلوم میشود که وضعیت جاری در آنجا نتیجه دخالت دولت سعودی و ناشی از ترس و نگرانی از مردم است، زیرا آل سعود میدانند،  ملت آنان را نمی خواهند، با این حال به زور قدرت و سرویس اطلاعات آمریکا و حمایت آن در قدرت مانده‌اند تا چاههای نفت را حفظ کنند.

آل سعود به زور قدرت و سرویس اطلاعات آمریکا و حمایت آن در قدرت مانده اند تا چاههای نفت را حفظ کنند

نتیجه باز شدن مرزها و ارتباط ملت سعودی و ایرانی چیست؟

اگر مرزها باز شده و بین ملت ایران و سعودی ارتباط برقرار شود، قدرت آل سعود و سازمان اطلاعات آمریکا به لرزه در می آید، از همین رو آنان تفکر طایفه گرایی را تقویت کردند مبنی بر اینکه این شیعه و آن سنی است زیرا آل سعود از طایفه گرایی و حتی در صورت لزوم از موضوع قبایلی علیه یکدیگر در جزیرة العرب استفاده می کنند که آخرین نمونه آن موضوع قبیله ای به نام قبلیه المره در قطر و نیز برخی مشکلات با این کشور است. برای آل سعود شیعه و سنی اهمیتی ندارد بلکه فقط اجرای سیاست هایی را که اربابانش برآن تحمیل می کنند، برایش حائز اهمیت است.

اگر مرزها باز شده و بین ملت ایران و سعودی ارتباط برقرار شود، قدرت آل سعود و سازمان اطلاعات آمریکا به لرزه در می آید

ال سعود اکنون در عراق در تلاش برای شعله ور کردن جنگ شیعی- شیعی است و از طوایف مختلف در خدمت منافع خود استفاده می کند از همین رو به ملت عراق در خصوص اوضاع جاری هشدار می دهم زیرا دولت سعودی در تلاش برای از بین بردن ثبات اوضاع  است و دلیل اصلی حمله آمریکا به عراق بوده و این  آل سعود بود که حریم هوایی خود را گشوده و بنادر و نفتش را برای تسهیل این حمله به کار گرفت.

اعزام زندانیان سعودی به جنوب سوریه

در مورد داعش نیز باید گفت که در نخستین تظاهرات در درعا (سوریه) و مطرح شدن موضوع ناآرامی ها، بین دولت و مردم سوریه نوعی تفاهم وجود داشت و دولت به دنبال مهار مشکل و حل آن بود اما اعزام افراطی ها که اغلب از زندان های سعودی بودند درآن زمان انجام گرفت .

ما در آن زمان در زندان های سیاسی بودیم و برخی افراطی ها را می دیدیم و بعدا آنان را در جنگی که در سرزمین شام رخ داد، دیدیم. ما از دیگران نقل قول نمی کنیم بلکه خود دیده و این اطلاعات را در اختیار داریم. بستگان، فرزندان و خانواده هایمان در ارتش و گار ملی و در تمام بخش های نظامی و حتی قصرهای پادشاهی و گارد پادشاهی حضور دارند و آنان واقعیت ها را به ما منتقل کرده اند، آنچه مهم است کشور و سیاست ها و حاکمیت مردمی و امنیت عمومی و امنیت منطقه است.

تلاش آل سعود برای سد کردن راه آگاهی ملت

در ادامه این مصاحبه این مخالف سعودی در پاسخ به این سوال که قدس به سرقت رفته و تقدیم نتانیاهو شد، عربستان سعودی که خود را خادم الحرمین الشریفین می داند، کجاست؟، برای قبله اول مسلمانان چه کرده است؟ گفت: اوضاع جاری قابل توصیف نیست و دولت سعودی آماده سرکوب اصلاح طلبان و جلوگیری از آگاهی یافتن مردم از واقعیت های فلسطین است، دولت به دنبال مشکل آفرینی و بحران سازی است تا مردم را از مسائل اصلی داخلی و دنیا اسلام غافل نگاه دارد.

پنج سال زندان، مجازات بازتوییت کردن نظرات مخالفان

امروز زنان سرکوب می شوند و همه شنیدند که در دستگیری های اخیر (چند روز گذشته در عربستان) اغلب کسانی که دستگیر شدند، زنان بودند و هر کس دیدگاهش را بیان کند، دستگیر می شود و اگر کسی یک موضوع را باز توییت کند حتی اگر شخصی و برای من باشد، پنج سال به زندان محکوم می شود زیرا باز توییت او متعلق به یک مخالف سعودی است.

قدرت حاکم سعودی مستبد بوده و ملت را سرکوب می کند تا جایی که اوضاع داخل کشور قابل وصف نبوده و برای هیچ کس قابل تحمل نیست مگر کسی که به زانو در آمده باشد و یا به خاطر حمایت از خانواده و خودش سکوت کرده باشد و یا به منظور تحقق اهدافش و ادامه بقا سکوت اختیار کند، اما کسی که حرف بزند و دیدگاهش را بیان کند، راهی زندان می شود یا سرنوشتش فرار و تبعید است؛ آتش ظلم و ستم زبانه می کشد و زندگی در داخل کشور مانند زندگی در غربت است.

القحطانی در مورد اظهارات مطبوعاتی “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی مبنی براینکه تنها حدود 37 درصد مردم سعودی صاحب خانه  و بیش از 60 درصد اجاره نشین هستند و اینکه پول نفت و فروش سالانه صدها میلیارد دلار کجا می رود؟ گفت: این در آمدهای میلیاردی از زمان تاسیس آل سعود برای حمایت از کرسی قدرت و اجرای سیاست اربابان و ساکت کردن مردم و خاموش کردن صدایشان استفاده شده است و دانشگاهها و شیوه های درسی آن همه در خدمت تقویت حکومت سعودی و انحصار سیاست برای آنان است و نظام حاکم پادشاهی استبدادی و سرکوبگر است که به مردم و کشور ظلم می کند و در اصل فاقد مشروعیت است.

این مخالف سعودی در ادامه خطاب به خاندان پادشاهی سعودی که برای ده ها سال خود را بر ملت تحمیل کرده اند، این سوال را مطرح کرد: چه کسی شما را به عنوان پادشاه انتخاب کرده است؟ چه کسی این شاهزاه را برای این منطقه انتخاب کرده است؟ اصلا چه کسی آنان را آورده است؟. او در پاسخ به این سوالاتی که خود مطرح کرد، گفت: توافق انگلیس با ملک عبدالعزیز (حدود صد سال پیش)؛ آل سعود را روی کار اورد.

معامله قرن موضوعی تازه یا یکصد ساله؟

القحطانی در مورد اینکه آنان اکنون معامله قرن (منظور حل نهایی قضیه فلسطین بر اساس طرح رژیم صهیونیستی) را مطرح می کنند؛ این معامله قرن چیست؟ آیا منظورشان تمدید معامله قرن است؟ آیا این معامله ای است که از قرن پیش منعقد شده بود؟ توضیح داد: معامله قرن از زمان تاسیس مملکت عربستان سعودی وجود داشت و با نامه نگاری ها بین ملک عبدالعزیز و انگلیس آغاز شد که در آرشیو انگلستان ثبت شده است و بر اساس آن ملک عبدالعزیز به انگلیس متعهد شد که در تاسیس اسرائیل (و اشغال فلسطین) دخالت نکند و هنگامی که برادرانمان (در جزیرة العرب) در صدد ملحق شدن به ارتش هاشمی (اردن) برای دفاع از فلسطین برآمدند، بر اساس قولی که به انگلیس داده بود مانع از این کار شد تا به ارتش های عربی که در اردن بودند، ملحق نشوند و مانع از حمایت آنان شد.

القحطانی در مورد نامگذاری اجلاس اخیر اتحادیه عرب در ظهران عربستان به نام اجلاس قدس گفت: قدس را همین سران در مقابل معامله قرن فروختند، به این معنی که از زمان عبدالعزیز معامله قرن منعقد شده بود و اکنون فرزندان او در عربستان این معامله را تمدید و تجدید کردند. اینکه گفته می شود معامله قرن به تازگی منعقد شده است، این فریب ملت ها است زیرا این معامله حالا تنها تمدید شده و بندهای جدیدی به آن افزوده شده است، به این معنی که دولت مصر، اردن، بحرین و امارات متحده عربی  نیز به آن اضافه شدند.

در این خصوص باید پرسید دلیل بازگرداندن جزایر تیران و صنافیر به مصر از سوی عربستان در این مرحله زمانی چیست؟ پروژه نئوم نیز با همین معامله گره خورده است و کشته شدن اهالی سیناء (در مصر) و تخریب منازل مسکونی آنان و کوچ دادن ساکنان آن به دست ارتش مصر نیز بخشی از معامله قرن است و اعمال فشار بر برادرانمان در جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز بخشی از همین معامله است، همانطور که اوضاع برادران مقاومت و دخالت عربستان در انتخابات لبنان و عراق و تلاش برای ایجاد اختلاف شیعی- شیعی در عراق و نیز اوضاع یمن و کشتار مردم آن با ادعای نفوذ ایران در آنجا همگی بخشی از معامله قرن بوده، این همان سناریوی اطلاعاتی عربستان به نفع اربابانش است تا مردم را از توجه به قضیه فلسطین و برملا شدن خیانتهایش و فریب دادن امت عربی و اسلامی منحرف سازد. اکنون باید پرسید دولت سعودی برای اتحاد مردم شبه جزیره عرب با برادران خود در سوریه و عراق و ایران و نیز یمن چه کرده است؟ آیا منطقی است که به عنوان یک عرب با برادران عرب در یمن بجنگیم و کودکان و زنان را تنها به بهانه و ادعای اینکه ایران در یمن حضور دارد، به قتل برسانیم؟. کشتار کودکان در یمن نشانه بزدلی است نه جرأت جنگ با ایران. ما یک قطعه سلاح ایرانی (در یمن) نیافتیم، وقتی از ایران صحبت می کنیم، باید بپرسیم ایران چیست، کجاست؟ آمریکا و انگلیس کجا هستند ریشه های مردم در ایران چیست و ریشه های یهودیان اشغالگر در قدس چیست؟. پاسخ همه این سوالها پاسخ هر انسان آزاده عربی و اسلامی اصیل است، ایران کشور مسلمان با مردمی مسلمان است و همسایه ما بوده و خواهد ماند، و یک قدرت منطقه ای است.

آیا منطقی است که به عنوان یک عرب با برادران عرب در یمن بجنگیم و کودکان و زنان را به قتل برسانیم؟

منافع ما در گفت وگو با ایران بدون دخالت بیگانگان است

القحطانی در پاسخ به این سوال که به عنوان یک شهروند جزیرة العرب به ایران چگونه نگاه می کنید؟ گفت: ایران کشوری مسلمان و یک قدرت منطقه ای است و به نفع ما ملت های عرب و منطقه است که با آن بنشینیم و بدون دخالت آمریکاییها و غربیها که خیرخواه ملتهای منطقه نیستند، بر سر منافعمان به توافق برسیم.

دشمن آفرینی و دشمن دانستن شیعه ماموریت آل سعود است

ملت (در شبه جزیره عرب) اکنون از بیکاری و فقر رنج می برد و این وضعیت در کشوری که  ثروت فراوانی دارد، اوج ناکامی است، بنابراین دشمن آفرینی ماموریت آل سعود است و دشمن سازی با عنوان شیعه بودن به نفعش است. اکنون دشمنی با قطر در جریان است و متاسفانه برخی بزدلان مجری این سیاست هستند تا جایی که آل سعود افرادی پست و بزدل را در میان قبال نفوذ دادهاند و برخی از آنان سران قبایل شده‌اند تا با این کار قبایل را به نفع منافع خود به کار بگیرند.

القحطانی یادآور شد، در یک لحظه یمن به دشمن تبدیل شد و با موشک به آن حمله کردیم  و قطر در طول یک شبانه روز به دشمن تبدیل شد و در مورد کشوری که صاحب حاکمیت است گفته شد که به مزدور تبدیل شده و با ایران تماس دارد. سوریه و عراق نیز به دشمن تبدیل شدند و همگی دشمنانی هستند که ملک سلمان برای تثبیت قدرت خود آنان را ساخته و خلق کرد، از همین رو عجیب نیست وی کشوری در حد و اندازه ایران را به عنوان دشمن معرفی کند.

ملت ها چه در ایران و یا کشورهای عربی واقعیت را می دانند و به نمایشنامه آل سعود در طول زمان های مختلف واقف بوده اند و اکنون دروغ بودن آن برملا شده است. ایران دشمن نیست، رژیم صهیونیستی  است که قدس را اشغال کرده است. آل سعود از ایران دشمن ساختند و نمی خواهند اهل تسنن واقعیت را بداند.

این مخالف سعودی ادامه داد: در زمان شاه، سعودی ها در برابر او خم می شدند، چطور یک دوست اکنون به دشمن تبدیل شده است؟، ایران بعد از انقلاب اسلامی به دشمن تبدیل شد به این دلیل که استقلال و عزت خود را بازیافت و به الگویی تبدیل شد که از او می ترسند، حاکمیت ایران به عنوان نظام جمهوری اسلامی در دست مردم آن است و آل سعود و حکومت های عرب خلیج فارس از این الگو می ترسند، از همین رو آنها تلاش می کنند ایران باید دشمن باقی بماند. ایران باید دشمن بماند تا ما در جزیرة العرب نظام جمهوری نداشته باشیم و نتوانیم نفتمان را به هر قیمتی که اراده کنیم بفروشیم و نتوانیم مانند کشورهای دموکراتیک با هرکس که می خواهیم روابط داشته باشیم.

القحطانی به موضوع نقض حقوق بشر در عربستان پرداخته و گفت: اگر کسی حرف حق به زبان آورد، سرنوشتش زندان و بی خبری است به این دلیل که حرفهایش به مذاق پادشاه و شاهزادگان فاسد خوش نمی آید. ما قومی هستیم که دوست داریم تمام حقش اداء شود و شبه جزیره عربی سرزمین وحی و فتوحات اسلامی است و این مساله ای است که هیچ کس نمی توان آن را انکار کند، از همین رو دشمنان امت مسلمان از جزیرة العرب و ریشه های آن می ترسند و دشمنی اصلی پس از قدس با مکه است، نادیده گرفتن قدس یعنی نادیده گرفتن مکه  و کوتاه آمدن از آن یعنی چشم پوشی از مکه است، البته دشمن نمی تواند به اهدافش در خصوص مکه دست یابد زیرا ایران در کنار ما خواهد ایستاد. آنان به طور مستقیم به مکه نمی آیند بلکه باید پیش از آن عراق و سوریه را نابود کنند و عربستان مجری این طرح باشد.

نادیده گرفتن قدس یعنی نادیده گرفتن مکه  و کوتاه آمدن از آن یعنی چشم پوشی از مکه

مردم الان کینه آل سعود را به دل دارند و شاهد گشودن حریم هوایی آن به روی اسرائیل برای بمباران  عراق و سوریه و یمن هستند و از آغاز جنگ در یمن اسرائیل با استفاده از سرویس اطلاعاتی خود به دنبال جذب یهودیان یمن است، هر چند آنان به دلیل ریشه عربی خواست اسرائیل را رد می کنند چرا که یهودیان در آنجا زندگی کرده و آیین مذهبی خود را به جا می آورند و این در پرتو اسلام طبیعی است.

ایران باید قدرتمند بماند

وی با تاکید بر اینکه در این خصوص اطلاعات واقعی دارد، تصریح کرد: همه اتفاقات کنونی منطقه با حمایت مالی عربستان صورت می گیرد و تلاش ها برای جنگ علیه ایران در جریان است که ان شاءالله رخ نخواهد داد اما اطمینان دارم اگر چنین شود، هدف بعدی مکه است از همین رو ایران باید قدرتمند بماند و از اهداف و خواسته های خود کوتاه نیاید.

هر بشکه نفت 200 دلار

القحطانی در مورد اینکه اگر عربستان با ایران به توافق می رسید می توانست هر بشکه نفت را به جای 50 یا 60 دلار 200 دلار بفروشد، گفت: چرا ما اتحادیه خلیج (فارس) نداشته باشیم؟، باید به یکدیگر احترام بگذاریم زیرا غرب به ما احترام نمی گذارد مگر اینکه خودمان  به یکدیگر احترام بگذاریم و اگر حقوق فکری ملت خود را اداء کنیم و به خواسته هایش توجه داشته باشیم، همه به ما احترام خواهند گذاشت و نه آمریکا و نه انگلیس و دیگران جرأت جسارت به ما را نخواهند داشت.

سلامت منطقه در چیست؟

این  اتحاد باید از ایران به سوریه، عراق، یمن و لبنان  رسیده و از خلیج (فارس) تا دریای خزر امتداد یابد، اگر ما با هم به توافق برسیم غربی ها در مسائل ما دخالت نخواهند کرد، اما در پرتو دولت آل سعود این دولت به میخ و خنجری در قلب امت مسلمان تبدیل شده است و تا زمانی که قلب شفا نیابد بدن بیمار باقی خواهد ماند و اگر این خنجر را بیرون نکشیم و عربستان را محاکمه نکرده و در برابر همگان عبرت قرار ندهیم، منطقه  شفا پیدا نخواهد کرد. باید اتحادیه کشورهای خاورمیانه یا اتحادیه کشورهای اسلامی در خاورمیانه را داشته باشیم و این چیزی است که دلیل نجات منطقه است. در ایران و عراق نیز برادرانی داریم که همین احساس را دارند و البته این به ضرر دشمنان است. چرا پلی بین خلیج (فارس) و کشورهای عربی وجود ندارد تا ایران را به کشورهای عربی خلیج (فارس) مرتبط سازد؟، چرا بین تهران و یمن قطار وجود ندارد که از سوریه و عراق عبور کند و چرا تعامل ملت های ما مانند تعامل ملت های اروپایی نباشد و پول واحد نداشته باشیم؟ چرا ما چنین سیستمی نداریم؟. چون خنجری در قلبمان است که خون از آن جاری است و نمی توانیم این طرح را اجرا کنیم. اگر دولت سعودی نژاد عربی داشت، می دانستیم که از کدام قبلیه است اما آنان اصلیت عربی و مسلمان ندارند. دنیا از این متعجب است که دولتی که  سوریه و یمن را نابود ساخت و بین مردم مسلمان منطقه بذر دشمنی می کارد، این چگونه کشور مسلمانی است؟.

القحطانی در مورد معاملات تسلیحاتی محمد بن سلمان با دونالد ترامپ گفت: ترامپ به این اکتفا نکرد بلکه در توییتر و تلویزیون آشکارا می گوید باید آنان را بدوشیم، پس عزت و کرامت کجاست؟ این رفتارها بهترین دلیل بر این است که دولت سعودی هیچ کرامتی ندارد.

توان معارضان سعودی چقدر است و چه هدفی دنبال می کنند؟

ما بر یک چیز اتفاق نظر داریم و آن سرنگونی خاندان سعودی و بازگرداندن مشروعیت و حاکمیت به مردم است

این مخالف سعودی در پاسخ به اینکه توانمندی مخالفان سعودی و یا شخصیت هایی که با دولت سعودی در خارج از این کشور مخالف هستند، چقدر است؟ اظهار داشت: متاسفانه سرویس اطلاعاتی عربستان با بدنام کردن وجهه مخالفان و آزار خانواده هایشان، آنان را تضعیف کرده و با استفاده از تسلط رسانه ای و نیز تسلط بر برخی دولت ها و شرکت های امنیتی این کار را انجام می دهد. دولت سعودی در سرکوب مخالفان و به وحشت انداختن آنان حتی در خارج سابقه طولانی دارد. مخالفان متحد نیستند بلکه پراکنده بوده و قدرت نداشته و از حمایت قوی برخوردار نیستند، حتی برادران و خانواده هایمان در داخل اجازه تماس با ما راندارند و از دارایی هایمان محروم شده ایم با این حال ما انقلابی بوده و همچنان به مبارزه ادامه می دهیم زیرا مبارزه فقط با پول نیست بلکه با حرف[عمل] نیز است و خداوند راهگشای ما خواهد بود. تنوع مخالفان و تعدد دیدگاهایشان مفید است زیرا هر یک به نوبه خود تحرک داشته و پیشنهادات جدیدی ارائه می دهند که کارساز و مفید است، ما بر یک چیز اتفاق نظر داریم و آن سرنگونی خاندان سعودی و بازگرداندن مشروعیت و حاکمیت به مردم است که از حق انتخاب و تعیین سرنوشت برخوردار بوده، این آرزوی ما است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.