×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

saudi kiled - آمار خسارت های مالی و جانی عربستان از زمان تجاوز به یمن

 

آمار خسارت های مالی و جانی عربستان از زمان تجاوز به یمن

 

فعال سیاسی عربستانی معروف به «مجتهد»که خبرهای محرمانه خاندان سعودی را در شبکه اجتماعی توییتر فاش می کند اعلام کرد با اشاره به شکست های عربستان سعودی در این تجاوزگری اعلام کرد که شمار کشته شدگان ارتش عربستان به دو هزار سرباز و افسر و شمار زخمی های آنان نیز به حدود پنج هزار نفر رسیده است و 450 تانک و نفربر و چهار بالگرد آپاچی آن نیز منهدم شده است.
این فعال عربستانی فاش کرد که این تجاوزگری برای عربستان میلیاردها ریال سعودی هزینه داشته ، به گونه ای که رقم روزانه این هزینه ها به 750 میلیون ریال سعودی می رسد.
حجم خسارت های عربستان به این محدود نمی شود زیرا از سوی دیگر پیروزی های طرف های یمنی را نیز باید مد نظر قرار داد، به ویژه پس از آنکه سید عبدالملک، دبیر کل جنبش انصار الله یمن، به نیروهای ویژه دستور داده است که از گزینه های راهبردی استفاده کنند.

پس از این دستور بود که نیروهای یمنی هدف قرار دادن شدید و دقیق اهداف عربستان را با موشک های بالستیک شروع کردند و آخرین مورد آن نیز این بود که ستاد فرماندهی نیروهای ائتلاف عربستان را در منطقه باب المندب در جنوب غرب یمن هدف قرار دادند.

در نتیجه این حمله موشکی یمنی ها، عربستان اذعان کرد که سرهنگ ستاد عبدالله السهیان فرمانده نیروهای آن و سلطان محمد علی سرهنگ اماراتی به هلاکت رسیدند. افزون بر این، ریاض و ابو ظبی به کشته شدن ده ها تن از نظامیانشان اعتراف کردند. 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.