×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1811763 268 - آلمان به دنبال خرید پهپاد خارجیبه گزارش میلیتاری نیوز، پهپادهای رزمی قادرند برای ساعت‌ها دور یک هدف بگردند بی‌آنکه آن هدف از حضورشان آگاهی داشته باشد. آنها می‌توانند هدف را زیر نظر بگیرند و سپس با دقت مرگبار آن را نابود کنند. “پهپاد رزمی” عنوانی است که محافل تخصصی به “وسیله هوایی بدون سرنشین هدایت‌پذیر از راه دور و با قابلیت حمل تسلیحات” داده‌اند.

ارتش آلمان نیز می‌خواهد پهپاد رزمی بخرد و بدین منظور مدل “هرون تی‌پی” (Heron TP) را مد نظر دارد که ساخت صنایع هوافضای اسرائیل است.

ارتش آلمان در حال حاضر نیز پهپاد غیر مسلح مدل “هرون” را به کار می‌گیرد. اما پهپادهای جدید که از نوع رزمی هستند قرار است نه در آلمان بلکه در اسرائیل مستقر باشند. مدتها بود که در این باره شایعاتی رواج داشت. اما حال وزارت دفاع آلمان با پاسخ به پرسش‌هایی که حزب چپ آلمان مطرح کرده درستی این شایعات را تایید کرده است.

به گزارش وبسایت “تاگس شاو”، واحد خبر شبکه اول تلویزیون آلمان، در پاسخ کتبی وزارت دفاع آلمان به پرسش حزب چپ آمده است که موضوع استقرار “هرون تی پی” در اسرائیل و عملیات آن در این کشور، آموزش به نیروهای آلمانی و همچنین تسلیحات پهپادها در چارچوب توافقاتی معین انجام خواهد شد که قرار است میان دولت آلمان و دولت اسرائیل صورت گیرد.

وزارت دفاع آلمان اطلاعاتی درباره تسلیحاتی که قرار است به کار گرفته شود به دست نداده است. در نوشته این وزارتخانه گفته شده که “اسرائیل اطلاعات درباره تسلیحات را سری دانسته است”. طبق این نوشته، برای دادن اطلاعات در این باره اجازه دولت اسرائیل ضروری است.

آندریی هونکو، نماینده حزب چپ در مجلس آلمان، در واکنش به نوشته وزارت دفاع آلمان گفت: «ما به هیچ وجه چنین چیزی را نمی‌پذیریم.» او گفت که حزب چپ ‌این سؤال را از وزارت دفاع آلمان کرده است. هونکو به استقرار پهپادهای رزمی در اسرائیل نیز انتقاد کرد و گفت: «با این ترتیب کنترل پارلمانی بسیار دشوار خواهد بود.»

قرار است که پهپادها هم در اسرائیل و هم در عملیات احتمالی ارتش آلمان از طریق شرکت ایرباس مورد بهره‌برداری قرار گیرند. به گفته هونکو، بخصوص شرکت ایرباس از تصمیمی که وزارت دفاع آلمان گرفته سود خواهد برد، چون ایرباس اطلاعات باارزشی درباره پهپادهای اسرائیلی به دست خواهد آورد که در آینده می‌تواند برای ساخت پهپادهای اروپایی به کار گیرد.
گفته می‌شود که ایرباس رهبری این روند را بر عهده دارد. این شرکت هم اکنون نیز پهپادهای “هرون” غیرمسلح ارتش آلمان در افغانستان را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد و قرار است عملیاتی مشابه را هم در کشور مالی هدایت کند.
واکنش آمریکا
ارتش آلمان در جریان گزینش، پهپاد “پردتور” (Predator) ساخت شرکت آمریکایی “جنرال اتومیکز” را انتخاب نکرد. آمریکایی‌ها از این قضیه بسیار ناخشنودند چون معتقدند که کیفیت تولید آنها بالاتر و بهای آن هم ارزان‌تر است. بریتانیا و فرانسه از این محصول آمریکایی استقبال کرده‌اند.

وزارت دفاع آلمان که همواره بر همکاری میان کشورهای اروپایی تاکید می‌کند، در نوشته خود از دلایل بریتانیا و فرانسه برای انتخاب “پردتور” اظهار بی‌اطلاعی کرده است. این وزارتخانه در مورد مقرون به صرفه بودن بهای “هرون تی پی” نیز اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته در این باره تحقیق خواهد کرد.

قرار است در آغاز سال ۲۰۱۷ قراردادهای مربوطه میان وزارت دفاع آلمان، اسرائیلی‌ها و ایرباس امضا شوند.

دو پهپاد رزمی در آغاز سال ۲۰۱۹ و پس از آن هر سه ماه، یک پهپاد رزمی تحویل داده خواهد شد. به نوشته وزارت دفاع آلمان، مسلح کردن “هرون تی پی” ۲۷ ماه پس از امضاء قراردادها، یعنی در بهار ۲۰۱۹ ممکن خواهد بود.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.