×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات با پشتیبانی جنگنده ها، در ۴۸ ساعت گذشته، پیشروی محسوسی در حومه شمالی و شرقی شهر عفرین داشتند.

در جریان درگیری ها در این محورها، روستاهای «کفرروم، قسطل، قیبار، مریمین، جلبل و جوباللی» از کنترل شبه نظامیان کُرد خارج شد و نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه و تروریست ها به یک کیلومتری شهر عفرین رسیدند.

2211416 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ شهر عفرین در آستانه محاصره قرار گرفت+ عکس و نقشه میدانی
نقشه میدانی شمال حلب
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

با اشغال این مناطق، مسیر شبه نظامیان کُرد از محور شرقی به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه مسدود شده و در حال حاضر آنان از محور جنوبی و روستاهای «قرزیحل، عین الداره و باسوطهم» می توانند به سمت شهرک های «نبل و الزهرا» پناه بیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در تلاش هستند به صورت همزمان از محورهای شمالی و جنوبی به سمت شهر عفرین پیشروی کنند و شبه نظامیان کُرد را در مساحت وسیعی قیچی و محاصره کنند.

2211415 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ شهر عفرین در آستانه محاصره قرار گرفت+ عکس و نقشه میدانی

در صورتی که نیروهای اشغالگر بتوانند روستاهای راهبردی «قرزیحل، عین الداره و باسوطهم» را در محور جنوبی به اشغال خود درآورند، تمامی راه ها از عفرین به سمت شهرک های «نبل و الزهرا» مسدود می شود.

روز گذشته با ملتهب شدن وضعیت در حومه شهر عفرین، هزاران نفر از شهروندان کُرد سوری به سمت مناطق تحت کنترل دولت در شهرک های «نبل و الزهرا» پناه آوردند و در اردوگاه های موقت اسکان داده شدند.

به گزارش ميليتاری نيوز، اگر نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در محور شمالی روستای «جمیلهم» را به اشغال خود دربیاورند، به ورودی شهر عفرین خواهند رسید و وضعیت برای شبه نظامیان کُرد بسیار سخت می شود.

2211413 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ شهر عفرین در آستانه محاصره قرار گرفت+ عکس و نقشه میدانی

از محور جنوبی هم خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها، روستاهای «برج کموش، قوربه، جلمه، کفرزیتا، تللف، عندربه، کوکبه و کوجکا» را به تصرف خود درآوردند و به دو کیلومتری شهر عفرین رسیدند.

نیروهای اشغالگر در حومه مناطق مهم «راجو و بلبل» هم روستاهای «خوجامانلی، علمدار، جنجلی، طفلهف هوران، کوتانلی و بیلانم» را به تصرف درآوردند؛ پیشتر مناطق «راجو و بلبل» به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها درآمده بود.

2211417 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ شهر عفرین در آستانه محاصره قرار گرفت+ عکس و نقشه میدانی
نقشه میدانی عفرین
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش ميليتاری نيوز، در حال حاضر، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات تاکنون ۶۰ درصد شهرستان عفرین را به اشغال خود درآورده اند و مساحت وسیعی هم در غرب و شمال غرب در آستانه محاصره و سقوط است.

از سویی دیگر، فرمانده هان میدانی کُرد بخش زیادی از نیروهای خود را از محورهای غربی و شمال غرب به سمت شهر عفرین اعزام کرده اند؛ شبه نظامیان کُرد برای جنگ خیابانی تمام عیار در شهر عفرین آماده می شوند.

2211412 - آخرین تحولات میدانی شمال استان حلب/ شهر عفرین در آستانه محاصره قرار گرفت+ عکس و نقشه میدانی

همزمان صدها تن از نیروهای دموکراتیک کُرد از شهر منبج به سمت شهر عفرین در حال حرکت هستند؛ پیشتر هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای کرد از طریق شهرک هی نبل و الزهرا خود را به عفرین رساندند.

شبه نظامیان کُرد در حومه منطقه «بلبل، شیراوا، شرا و راجو» در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند حدود ۱۲۵ تن از نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را به هلاکت برسانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شمار جان باختگان مردمی عفرین در نتیجه حملات ارتش ترکیه و تروریست ها به ۲۲۶ تن رسیده و آمار مجروحان به ۵۱۶ تن افزایش یافته است؛ شمار تلفات ارتش ترکیه به ۷۳ تن افزایش یافته و ۶۶۸ تن از تروریست ها هم به هلاکت رسیده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.