×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2223170 - گاردین: در سوریه دنباله‌رو ترامپ بی‌شرم و دمدمی‌مزاج نشوید

به گزارش ميليتاری نيوز، روزنامه گاردین سرمقاله روز سه‌شنبه خود را به موضوع تنش‌ها بر سر سوریه اختصاص داده و از جامعه بین‌المللی خواسته است «کورکورانه» از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دنباله‌روی نکنند. 

گاردین نوشته است: «با توجه به تاریخ گذشته، بایستی پیشامدها و شرایط خارق‌العاده‌ای پیش بیاید تا بریتانیا مداخله نظامی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را به عنوان یکی از گزینه‌هایش در نظر بگیرد. انگلیس در تخریب لیبی و عراق نقش داشت و اینها اشتباهاتی بودند که سران کشور ما به خاطر توجه به پیش‌بینی‌های غلوآمیز از فجایعی پیش رو مرتکب شدند.»

بیشتر بخوانید:

روسیه پیش‌نویس آمریکا و متحدانش درباره سوریه را وتو کرد

توافق آمریکا، انگلیس و فرانسه بر لزوم «پاسخ به سوریه»

گاردین تصریح کرده حمله شیمیایی ادعایی در سوریه بار دیگر به مجادلاتی دامن زده مبنی بر اینکه مخاطرات انفعال در سوریه از اقدام در آن بیشتر است. 

روزنامه انگلیسی، همگام با جنجال‌سازی‌های مقام‌ها و رسانه‌های غربی، دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را به حمله شیمیایی در شهر «دوما» در غوطه شرقی متهم کرده، اما نوشته است:

«با وجود این، اشتباه است تصور کنیم که این دلایل برای ملحق شدن انگلیس به دونالد ترامپ برای بمباران پایگاه‌هایی در سوریه که به سرعت مرمت و ظرف چند روز قابل استفاده می‌شوند، کافی هستند. پررنگ کردن مخاطرات، نوعی خودتلقینی است که تاب مقاومت در برابر راهکارهای نظامی ساده‌انگارانه را از افرادی که جذب افسون آن می‌شوند می‌گیرد.»

گاردین نوشته است:

«خود دونالد ترامپ دیگری است که ایجاب می‌کند محتاط باشیم. او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش زحمت تظاهر به مسائل اخلاقی را هم به خودش نداده است و دشوار می‌توان احترام ناگهانی‌اش برای حقوق بشر در مسائل بین‌المللی را جدی گرفت.»

روزنامه انگلیسی در بخش دیگری از این تحلیل خاطرنشان کرده است:

«بریتانیا از گره زدن پاسخ‌های ما در پیچیده‌ترین درگیری به شخصیتی چنین دمدمی‌مزاج و بی‌شرم دستاوردی حاصل نخواهد کرد. حقیقت این است که حملات هوایی یا شلیک چند موشک ممکن است اثراتی نمایشی داشته باشد، اما موازنه نظامی در عرصه میدانی را چندان تغییر نمی‌دهد. ضمن آنکه، با یک تک حمله هم نمی‌توان نتیجه جنگ را دگرگون کرد.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.