×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1989450 - کاهش ۴۰ درصدی فرماندهان ارتش ترکیه پس از کودتا

به گزارش میلیتاری نیوز، تعداد ژنرال‌ها و آدمیرال‌های ارتش ترکیه پس از برکناری‌ها و دستگیری‌های بعد از کودتای سال گذشته میلادی، از ۳۲۶ تن به ۱۹۶ تن کاهش یافته است.
وزارت دفاع ترکیه در واکنش به کمبود پرسنل نظامی، ۱۳ هزار و ۱۵۲ نیروی شامل افسران ارشد و غیر ارشد، پرسنل مقاطعه‌کار و گروهبان‌را به کار گرفته است.
پیش از وقوع کودتا، ۱۹۸ ژنرال شامل ۱۰ ژنرال تمام، ۲۳ سپهبد، ۵۰ سرلشگر و ۱۱۵ سرتیپ در فرماندهی نیروهای زمینی خدمت می‌کردند. این آمارها به ترتیب به هفت ژنرال کامل، ۱۴ سپهبد، ۲۱ سرلشگرد، ۷۶ سرتیب کاهش یافته است.
تا زمان وقوع کودتا، دو آدمیرال کامل، چهار دریاسالار، ۱۲ دریابان و ۳۸ دریادار در فرماندهی نیروی دریایی ترکیه خدمت می‌کردند. درحالیکه تعداد آدمیرال های کامل در فرماندهی نیروی دریایی ترکیه پس از کودتای تغییر نکرد، تعداد دریاسالارها به پنج نفر،‌ تعداد دریابان‌ها به شش نفر و تعداد دریادارها به ۲۱ تن کاهش یافت.
درحالیکه تعداد افسران ارشد در ژوئیه سال ۲۰۱۶، ۳۲ هزار و ۱۸۹ تن بود، این آمارها پس از برکناری و بازنشستگی به ۲۴ هزار و ۷۰۵ شد.
همچنین تعداد افسران ذخیره تا مه سال جاری میلادی با ۵۱ درصد رشد، از ۵۷۹۲ تن به ۸۷۳۶ تن رسیده است. تعداد افسران قراردادی و سربازان نیز از ۱۳ هزار و ۰۸۸ تن به ۱۶ هزار و ۷۴۳ تن افزایش یافته است.
براساس آمارها، تعداد درخواست‌ها برای عضویت در آکادمی نظامی ترکیه از سال گذشته میلادی از ۴۶ هزار و ۷۳۶ تن به ۱۵۷ هزار و ۶۳۵ تن رسیده است.
فرمانده ارتش ترکیه در ۲۷ ژوئیه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که در مجموع ۸۶۵۱ نظامی در کودتای سال گذشته میلادی شرکت داشتند که ۱۵ درصد از پرسنل نظامی کشور را تشکیل می‌دهند.
رئیس ارتش ترکیه گفت، تلاش برای کودتا از سوی افرادی صورت گرفته که به فتح الله گولن،‌ روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه مرتبط بوده و در لباس و یونیفورم نظامی دست به این کار زدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.