×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2012712 - چرایی حمله رژیم آل‌سعود به یمن

به گزارش میلیتاری نیوز، درباره حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن بیان کرد: علت این حملات چند وجه دارد، آل سعود با توجه به اینکه یکی ازثروتمندترین کشور‌های منطقه است، اما هیچ قدرتی را در هیچ برهه‌ای از زمان در تصمیم‌ها و موقعیت‌های منطقه‌ای درا ختیار نداشته است.

وی افزود: آل سعود در جنگ تحمیلی علیه ایران حمایت‌های بی شائبه‌ای از رژیم صدام کرد و کنترل قیمت نفت را برای تحویل گرفتن بخشی از قدرت منطقه همواره در اختیار غرب و آمریکا قرار داد.

کارشناس مسائل منطقه در ادامه یادآور شد: حمله به یمن، حمایت از حاکم بحرین، برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی و آشکار کردن این ارتباط در یکی دو سال اخیر از دیگر اقدامات عربستان برای بدست گیری قدرت در منطقه است.

نجار با بیان اینکه عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی از آمریکاست، گفت: این اقدام تنها به منظور دریافت قدرت و اعتبار در منطقه انجام می‌شود. از فروردین ماه ۹۴ که حمله علیه یمن آغاز شد و یمنی‌ها هم با یک انسجام و پیوستگی در برابر این حملات ایستادگی کردند، رژیم آل سعود در این حملات غیر نظامیان را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: حملات آل سعود به غیرنظامیان یمن با هدف قطع حمایت‌های آن‌ها از نیرو‌های انقلابی و مقاومت صورت می‌گیرد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: یمنی‌ها پس از پیروزی انقلاب درسال ۵۷ یک نوع هماهنگی خاصی با این اقدام انقلابی داشتند و حتی در زمان جنگ علیه ایران که رژیم صدام قصد استفاده ازآن‌ها علیه ایران را داشت، ازجبهه فرار می‌کردند و مبالغی که به آن‌ها پرداخت می‌شد را قبول نمی‌کردند.

نجار با اشاره به اینکه یمن موقعیت بسیار مهمی در منطقه دارد، تصریح کرد: بسیاری از تاریخ نگاران اعلام کردنده اند گر می‌خواهی بر جهان حاکم باشی باید تنگه باب المندب در یمن را درا ختیار داشته باشید.

وی با بیان اینکه تقسیم بندی یمن یکی از طرح‌هایی رژیم آل سعود است، افزود: عربستان برای تضعیف یمن و تحت کنترل داشتن این کشور مانند بحرین این پروژه را دنبال می‌کند.
کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: پروژه تقسیم یمن از قیام ملتش با بن بست رو به رو شد وباتلاق چسبناکی برای رژیم آل سعود ایجاد کرد؛ لذا آن‌ها برای سیطره یافتن بر یمن ابتدا سعی کردند زیر ساخت‌های این کشور را از بین ببرند و سپس حمله به مناطق حساس و مردمی را در دستور کار قراردادند. آن‌ها حتی مناطق عمومی مثل مدارس و استادیوم‌ها رانیز بمباران می‌کنند.

نجار تاکید کرد: جنگنده‌های رژیم آل سعود در سکوت مجامع بین المللی جنایات شان را تا تسلیم شدن ملت یمن ادامه می‌دهند، اما یمنی‌ها با وجود اینکه در محاصره هستند و با مضیقه مواد خوراکی و تسلیحات نظامی روبرو هستند، اما در تمام این شرایط توانستند ضربات سنگینی به آل سعود واردکنند.

وی خاطرنشان کرد: کورس قدرت عربستان توسط دلار‌های نفتی این کشور و با پشتیبانی و سکوت اروپا، آمریکا واسرائیل و برخی دولت‌های منطقه‌ای تقویت می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه گفت: تمام مجامع بین المللی، از نقص حقوق بشر در عربستان چشم پوشی می‌کنند و دخالتش در دیگر کشور‌ها و عدم رعایت دموکراسی در عربستان را نمی‌بینند و تنها به منابع مالی این رژیم چشم دوخته‌اند.

نجار به جامعه شیعه کشور یمن اشاره کرد و افزود: همواره این موضوع برای رژیم آل سعود دردناک بوده است. اما شیعیان و اهل تسنن یمن دربرابر این سرکوبگری‌ها ایستادگی می‌کنند و خواستار آزادی هستند.

وی تصریح کرد:یمن به باب المندب از طرف خلیج عدن دسترسی دارد و دریای سرخ را به اقیانوس هند متصل می‌کند و به بندرالحدیدتسلط دارد. این کشور براحتی با کانال سوئز و خلیج فارس نیز می‌تواند ارتباط داشته باشد، این موقعیت سوق الجیشی که بالغ بر ۲۰ هزار کشتی از باب المندب عبور می‌کنند؛ این موقعیت آل سعود را بیشتر وسوسه می‌کند که بخواهد یمن را تحت تاثیر قرار خود دهد.

کارشناس مسائل منطقه یادآورشد: عربستان پروژه‌های مختلفی مثل فدراتیوکردن یمن و شمالی- جنوبی کردن آن را نیز انجام داد. عربستان سالهاست مناطقی ازبرخی کشور‌ها را به صورت جغرافیایی و یا سیاسی تحت اشغال دارد. بحرین را به صورت سیاسی تحت کنترل دارد و یمن را تا زمان حکومت منصور هادی تحت کنترل داشت واز نظر جغرافیایی هم می‌توان به برخی مناطق مصری اشاره کنیم که تحت اشغال دارد.

نجار یادآورشد: با همه اقدامات قدرت طلبانه عربستان، اما نمونه انقلاب اسلامی به کل منطقه سرایت کرده و همه آزادیخواهان از آن الگو گرفته اند. در یمن نیز آزادیخواهان توانسته اند در برابر رژیم کودک کش آل سعود مقاومت کنند واین مقاومت پیروزمندانه بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.