×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

sddfgrety - پوتین: جنگنده‌های ترک حالا اگر می‌توانند،در سوریه پرواز کنند!

 

پوتین: جنگنده‌های ترک حالا اگر می‌توانند،در سوریه پرواز کنند!

 

به گزارش جبهه جهان مستضعفین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین در سخنان مهم خود که از ساعتی پیش (ظهر پنجشنبه) آغاز شده، مهمترین تحولات منطقه و جهان در سالِ رو به پایان ۲۰۱۵ را ارزیابی کرد.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: « آنها (مقامات ترکیه) خیال می‌کردند ما دُم خود را روی کولمان گذاشته و فرار می‌کنیم! نه روسیه چنین کشوری نیست. ما تعداد جنگنده‌های خود را در سوریه افزایش داده‌ایم.»

 

وی با اشاره به استقرار سامانه‌های موشکی پیشرفته اس400؛ تصریح کرد چون پیشتر هیچ سامانه دفاع هوایی روسی در این کشور (سوریه) نبود، جنگنده‌های ترکیه بارها حریم هوایی آنها را نقض می‌کردند؛ اما اگر می‌توانند اکنون با وجود اس400 این کار را انجام دهند!

 

فارس روزنامه - پوتین: جنگنده‌های ترک حالا اگر می‌توانند،در سوریه پرواز کنند!


وی در ابتدای سخنان خود به سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه اشاره کرد و آن را اقدامی خصمانه نامید و گفت: آنکارا پس از این اقدام به جای آن که با ما تماس بگیرد، به ناتو پناه برد. البته اقدام ترکیه موجب شد که همپیمانانش در ناتو در موضع انفعال قرار بگیرند.
پوتین در ادامه، ترکیه را از تعرض به آسمان سوریه برحذر داشت و گفت: حضور روسیه در سوریه تقویت شده و سامانه های روسی اس-۴۰۰ را درسوریه مستقر کرده ایم.

رئیس جمهور روسیه سپس به نقش ترکیه در قاچاق نفت داعش اشاره کرد و افزود: داعش از طریق کردستان عراق، نفت را به ترکیه قاچاق می کند و از این راه درآمد داعش را افزایش می دهد.
به گفته پوتین، اهداف ترکها از حمله به جنگنده روسی محقق نشد و این حادثه اوضاع را وخیم‌تر کرد. پیش از حمله به جنگنده روسی، برای گفتگو با ترکیه درباره مسائل نگران کننده برای آنان، آماده بودیم؛ اما اکنون زمینه ای برای بهبود روابط با آنکارا نمی بینم.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.