×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2325798 - پاکستان دو جنگنده هند را سرنگون کرد

به گزارش ميليتاری نيوز، رسانه های پاکستان به نقل از منابع نظامی افزودند لاشه یک هواپیما در خاک پاکستان سقوط کرده و لاشه جنگنده هندی دیگر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند سقوط کرده است.
شبکه های خبری پاکستان نیز اعلام کردند پاکستان پاسخ غافلگیرانه به حمله هوایی هند داد.در این گزارش آمده است یکی از جنگنده های هندی که توسط پاکستان مورد هدف قرار گرفت، در خاک هند در منطقه کشمیر سقوط کرده که در نتیجه آن دو خلبان آن کشته شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان روز گذشته در واکنش به حمله هوایی هند گفته بود که هند اکنون باید منتظر پاسخ متقابل پاکستان باشد، پاسخ ما غافلگیرانه و مختلف خواهد بود. مقام هندی از آماده باش کامل فرماندهی نیروی دریایی کشورش در غرب هند به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با شرایط غیرعادی خبر داد.

بیشتر بخوانیم:

جزییات لشکرکشی بزرگ مُهاراجه‌ها به پاکستان / از آواکس تا اسکادران میراژ به میدان آمدند

در همین حال روزنامه «اکونومیک تایمز» هند روز چهارشنبه به نقل از این مقام هندی که از وی نام نبرده است نوشت، در پی حملات هوایی هند به پایگاه های تروریست ها در خاک پاکستان، فرماندهی نیروی دریایی غربی و پلیس گجرات، هم مرز با پاکستان، در آماده باش و آمادگی کامل قرار گرفتند.به گفته این مقام هندی پلیس در شهر بمبئی نیز در حالت آماده باش قرار دارد.

رسانه های هندی دیروز سه شنبه به نقل از مقامات این کشور نوشتند، در حمله جنگنده های نیروی هوایی این کشور به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ شبه نظامی کشته شدند.سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد، جنگنده های هندی در نیمه شب دوشنبه حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.با تشدید تنش ها میان دو کشور همسایه هند و پاکستان، کاردار هند در اسلام آباد از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد و ارتش این کشور نیز هند را به پاسخ متقابل و غافلگیرانه تهدید کرد.این نخستین بار از سال ۱۹۷۱ میلادی تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل مرز کشمیر عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.

منبع: ایرنا

لینک منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.