×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1880746 - هند به دنبال بازاریابی برای موشک براهموس

به گزارش ميليتاری نيوز، نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند در یک سخنرانی در دهلی نو اعلام کرد تقاضا برای موشک های هند افزایش یافته است و به همین دلیل هند به دنبال فروش این موشک ها به تعدادی از کشور های دوست است.
وی افزود: هر چند نهایی کردن توافقات برای صادرات تجهیزات دفاعی فرآیندی زمان بر است اما علاقه مندی به خرید موشک های هند همچنان وجود دارد.هر چند سیتارامان به هیچ کشور خاصی اشاره نکرد اما پیش از این گزارش هایی مبنی بر پیشنهاد دهلی نو به ویتنام برای فروش موشک های براهموس منتشر شده بود.

هند همچنین از هفت کشور دیگر در خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا-اقیانوسیه برای دریافت موشک های براهموس پیشنهاد دریافت کرده است.دهلی نو علاوه بر تامین تجهیزات نظامی و دفاعی ویتنام در حال مذاکره با این کشور برای فروش موشک های آکاش است. این موشک ها می توانند جنگنده، بالگرد، پهپاد و موشک های کروز را تا فاصله 25 کیلومتری هدف قرار دهند.

هند بر اساس سیاست اقدام به شرق خود سعی کرده است همکاری با کشور های آسه آن در زمینه امنیت دریایی، رزمایش های نظامی و همچنین تجارت و سرمایه گذاری را افزایش دهد.دهلی نو به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای وارد کننده اسلحه در دنیا با سرمایه گذاری گسترده در صنایع نظامی در نظر دارد به بزرگترین صادرکننده تجهیزات نظامی دردنیا تبدیل شود.

این کشور 15 نوع سلاح از جمله موشک های هوا به هوا ‘استرا’، موشک زمین به زمین ‘ پراهار’، جنگنده های سبک، موشک کروز’ براهموس’، تانک های ‘آرجون’، سیستم های کنترل و اخطار اولیه و انواع رادر های جنگی و پهپاد را برای صادرات در نظر گرفته است.موشک براهموس که محصول مشترک هند و روسیه است دارای توانایی نابود کردن اهداف دشمن در سطح زمین و پرواز در سطح پایین جهت عدم شناسایی توسط رادارهای دشمن است.
این موشک ها برای نخستین بار در سال 2007 به خدمت ارتش هند درآمد.

هند پس از عضویت در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی در سال گذشته ، برنامه موشکی خود را توسعه داده است.سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسوولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

  1. محرمی

    خوبه ما با هند همکاری های نظامی بکنیم و طراحی مثلا موشک یا حتی جنگنده انجام بدهیم…چون هند هم از نظر تاریخی-فرهنگی به ما نزدیکه، و هم در سیاست جهانی تا حدودی نزدیک.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.