×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2262543 - ناتو یگان آمادگی جدید علیه تهدیدات احتمالی روسیه تشکیل می‌دهد

به گزارش ميليتاری نيوز به نقل از “دویچه وله” آلمان، ناتو تصمیم دارد نیروی آمادگی جدید علیه تهدیدات احتمالی روسیه شکل دهد.

بر اساس اطلاعات روزنامه “دی ولت” آلمان، ناتو می خواهد شایستگی واکنش خود به حملات احتمالی روسیه را بهبود بخشیده و خود را در این راستا مجهزتر کند و این به مفهوم آمادگی برای مبارزه و هشدار است.

بیشتر بخوانید:

ناتو به مقابله با روسیه بر می خیزد

به گزارش این روزنامه آلمانی، این ائتلاف نظامی تصمیم دارد یک واحد جدید آماده به کار با حدود ۳۰ هزار نیرو را تشکیل دهد که در عرض ۳۰ روز باید آماده عملیات شود.

روزنامه دی ولت “آلمان” با استناد به گفته یک دیپلمات بلند پایه ناتو نوشت که این واحد جدید بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مجهز به چندین هواپیمای جنگنده و کشتی می شود.

این نیروی مقاومت جدید باید همراه با نیروی واکنش سریع ناتو (NRF) که در حال حاضر حدود ۲۰ هزار سرباز را در بر می گیرد با تهدیدات احتمالی روسیه مقابله کند.

روزنامه دی ولت آلمان نوشت که وزرای دفاع ناتو هفته آینده در نشستی که در بروکسل برگزار خواهد شد در این باره با هم مشاوره خواهند کرد. در آینده هم باید سران کشورهای عضو این ائتلاف نظامی در نشست اواسط ماه جولای خود یک بیانیه سیاسی منطبق با این موضوع را تصویب کنند.

در تابستان سال ۲۰۱۵ نتو اعلام کرده بود که نیروی واکنش سریع این ائتلاف نظامی باید نیروهای خود را از ۱۳ هزار به ۴۰ هزار نفر افزایش دهد. اما این افزایش نیرو تا به حال اتفاق نیفتاده است. در محافل ناتو شنیده می شود که آلمان یک نقش رهبری جدید را در این واحد جدید بازی می کند.

یک دیپلمات ناتو تاکید کرد که ما باید سریع تر اقدام کنیم و یک شمار  بالایی از سربازان و تجهیزات را بتوانیم به سرعت حرکت دهیم تا آمادگی دفاعی و بازدارندگی خود را نشان دهیم. به گفته وی این ابتکار عمل برای نیروهای دخالت جدید در ماه های گذشته از طرف آمریکا ارائه شده است.

رئیس جمهور آمریکا از زمان عهده داری قدرت شدیدا بر این مسئله تاکید دارد که اروپاییان هزینه های دفاعی خود را افزایش داده و آن را به ۲ درصد تولید ناخالص ملی برسانند. حالا با اتخاذ این تصمیم ناتو بار دیگر در برلین بحث ها درباره لزوم تحقق این هدف ناتو بالا می گیرد.

در آلمان اختلاف نظر شدیدی درباره افزایش بودجه دفاعی آلان آن گونه کهمد نظر آمریکا است وجود دارد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.