×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

دریایی غدیر - ناتوانی ناو هواپیمابر آمریکایی در شناسایی زیردریایی ایرانی

 

یک زیردریایی ایـرانی بدون شناسایی شدن در کنار ناو هواپیمابر آمریکایی 

 

 

میلیتاری نیوز : اخیرا یک فروند زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین ماموریت در منطقه تنگه هرمز توانسته است با حضور در کنار یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی ضمن شناسایی این ناو، تصاویر آن را نیز در اختیار بگیرد.

این زیردریایی از کلاس زیرسطحی‌های سبک غدیر (میدجت) بوده است.

به گفته یکی از فرماندهان این یگان، ماموریت شناسایی این ناو هواپیمابر با موفقیت کامل و «بدون اطلاع ناو آمریکایی» صورت گرفته است.

زیردریایی کلاس غدیر توانسته است در آبهای خلیج فارس و دریای عمان ناو هواپیمابر آمریکایی را شناسایی کرده و در نزدیکی آن به روی آب بیاید که این اقدام توانمندی بالای آن را در اختفا و شناسایی نشدن توسط دشمن(با توجه به حساسیت بسیار بالای آمریکایی ها به عبور واحدهای شناوری از نزدیک خود) اثبات می کند.

 

8707824223 - ناتوانی ناو هواپیمابر آمریکایی در شناسایی زیردریایی ایرانی

 

فرمانده یگان زیرسطحی می گوید که «اگر نیاز به درگیری عملیاتی احساس می‌شد، این یگان بدون هیچ مشکلی اقدام به عملیات می‌کرد اما چنین نیازی احساس نشد و زیردریایی غدیر پس از انجام موفق این عملیات به محل استقرار خود برگشته و اطلاعات به دست آمده در اختیار فرمانده‌هان بالاتر قرار گرفته است.»

گفته شده است که اطلاعات و پارامترهای به دست آمده، برای ماموریت های آتی قابل استفاده بوده و کار را برای یگانهای شناسایی ایرانی راحت‌تر خواهد کرد.

زیردریایی غدیر برای آبهای خلیج فارس و دریای عمان طراحی شده است و داری قابلیت بالا در غوص و صعود و مانور است؛ تنها در مدت 30 ثانیه از اسکله جدا شده و از این نظر توانایی بالایی در ورود به حالت عملیاتی دارد. این زیردریایی 29 متری که جابجایی آن 115 تن است قابلیت قرارگیری در بستر دریا را دارد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.