×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1943324 - منهدم کردن جنگنده سعودی در صعده

به گزارش ميليتاری نيوز، پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله امروز (یکشنبه) یک فروند جنگنده وابسته به ائتلاف سعودی را در آسمان صعده واقع در شمال یمن منهدم کرده است.

منابع خبری یمن به نقل از منابع نظامی گزارش دادند که این جنگنده هنگام پرواز بر فراز آسمان استان صعده واقع در شمال یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

یک منبع نظامی در پدافند هوایی ارتش یمن در گفت‌وگو با شبکه “المسیرة” وابسته به انصارالله اعلام کرد: جنگنده سرنگون‌شده، از نوع تورنادو و ساخته کشور انگلیس بوده است.

عربستان سعودی تا کنون ده‌ها فروند از این نوع جنگنده را از این کشور خریداری و به ناوگان هوایی ارتش خود ملحق کرده است.

گزارش بیشتری درباره جزئیات سرنگونی این جنگنده منتشر شده است، اما با توجه به تصاویر منتشر شده توسط مرکز اطلاع‌رسانی ارتش یمن و الاعلام الحربی انصارالله، به نظر می‎رسد که این جنگنده با یک فروند موشک زمین به هوا منهدم شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی (الاعلام الحربی) وابسته به ارتش یمن و انصارالله به‌تازگی در گزارشی درباره تلفات نظامی و تجهیزاتی ائتلاف سعودی طی سال 2017 میلادی اعلام کرده بود که در سال گذشته میلادی، 29 فروند هواپیما، بالگرد و پهپاد نظامی شامل دو جنگنده اف16 و اف15 و یک فروند جنگنده تایفون و دو آپاچی و یک فروند (بالگرد) بلک هوک، یک فروند پهپاد «ام.کیو.9. ریپر» (MQ-9 Reaper) و همچنین 19 فروند پهپاد دیگر متعلق به اعضای ائتلاف سعودی ساقط شده یا سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن طی سال 2017 میلادی، هشت تانک آبرامز، 196 خودروی زرهی و 31 تانک و 1337 ابزار جنگی را از دست داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.