×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

gripen saab - معرفی جنگنده سوئدی ساب گرپین E

 

معرفی جنگنده سوئدی ساب گرپین E

 

جنگنده ساب گرپین E یک نسخه بهبود یافته از چند مدل هواپیمای جنگنده گرپین C / D است. جنگنده های ساب گرپین Eجنگنده جدید، که تحویل اولیه برای 2018 برنامه ریزی شده،در ناوگان نیروی هوایی سوئیس جایگزین جنگنده های نورث روپ F-5E/ F ببر خواهد شد.

زمان طراحی جنگنده ساب گرپین E در ماه ژوئیه سال 2013. آغاز شده که شامل کار ساخت و ساز اولیه و مونتاژ بدنه هواپیما بود.

جنگنده ساب گرپین E در طی آزمایش هایی برای بیش از 250 ساعت در سوئد، انگلستان، هند و سوئیس مورد بررسی قرار گرفت. 

جزئیات طراحی جنگنده ساب گرپین E 

گرپین E دارای طول کلی از 15.2m و طول بال های هواپیما 8.6M، و حداکثر وزن برخاست 16،500kg. حداکثر سرعت این هواپیما 2 ماخ در ارتفاع بالا است، در حالی که سرعت در ارتفاع پایین 1،400km ساعت است.

این جنگنده یک نفره دارای ده ایستگاه تیر است، که آن را قادر به حمل غلاف شناسایی، سلاح ها و مخازن سوخت خارجی می کند.

مخازن سوخت داخلی این هواپیما با ظرفیت ترکیبی از 3.4t حدود 40 درصد بزرگتر از نسخه پیشین آن است. افزایش حجم با حرکت ارابه فرود از بدنه این هواپیما را به خارج از بال داخلی ساخته شده است.

 gripen e big - معرفی جنگنده سوئدی ساب گرپین E

اطاقک خلبان در جنگنده ساب گرپین E 

گرپین E دارای یک کابین دیجیتال با سه صفحه نمایش چند منظوره بزرگ (MFD) از جمله چند صفحه نمایش 3D می باشد.

سلاح های جنگنده ساب گرپین E 

موشک های هوا به هوا در گریپن E شامل برد کوتاه مادون قرمز هدایت موشک IRIS-T، و موشک شهاب است، که یک موشک فراتر از محدوده بصری هوا به هوا (BVRAAM) است. این هواپیما همچنین دارای انعطاف پذیری با موشک سایدوایندر و A-darter را به جای IRIS-T دارد.

جنگنده ساب گرپین E می تواند با سلاح های دوربرد مانند R-darter را و Derby، و سلاح های برد کوتاه مانند ASRAAM و پایتون مسلح شود.

گرپین E همچنین می توانید با تعدادی از سلاح های هوا به سطح از جمله بمب غیر هدایت شونده Mk82، Mk83 و Mk84 و بمب های هدایت لیزری مانند GBU-12، GBU-16 و GBU-10 و بمب های پیشرفته مانند GBU  -49 و GBU-39یکپارچه شود.

همچنین موشک های هوا به سطح مانند RBS15F ER، برج ثور KEPD 350، AGM-65 ماوریک و MBDA می تواند در گرپین E نصب شود.

این هواپیما دارای یک کاتالینگ 27mm چند منظوره Mauser BK27 با سرعت بالا با قابلیت درگیری هوا به هوا و توانایی حمله های هوا به سطح را دارد. همچنین با یک سیستم هشدار دهنده موشک (MAW) مجهز است.

 gripen e 1 - معرفی جنگنده سوئدی ساب گرپین E

رادارهای گرپین E و سنسورها و سیستم های ارتباطی

سیستم راداری گرپین E از راداری به نام ES-05 Selex  آرایه اسکن الکترونیکی استفاده می کند که در swashplate در بینی از هواپیما نصب شده این رادار یک میدان زاویه دید 100 درجه را فراهم می کند.

این جنگنده به سیستم پیشرفته جنگ الکترونیک مجهز است.

موتور GE F414G برای گرپین E

گرپین E دارای یک موتور توربوفن جنرال الکتریک مدل F414G می باشد که این سیستم دارای یک توربین فشار بالا و جدید شش مرحله با کمپرسور جدید و فشار بالا است.

جنرال الکتریک قرارداد فروش موتور های حرفه ای برای گرپین E را با دولت سوئیس در دسامبر 2011 نهایی کرد. موتور و طراحی این هواپیما آن را قادر به پرواز در سرعت مافوق صوت بدون استفاده از پس سوز، در نتیجه صرفه جویی سوخت بیشتر و  ماندن طولانی تر در هوا را می دهد.

سفارشات E گریپن و زمان تحویل

سفارشات برای تحویل هواپیما های نسل جدیدبرای گرپین E برای سوئد در توافقات اولیه در ماه فوریه و مارس 2012 صورت گرفت. در این توافقنامه به ایجاد تغییر در هواپیما 60 گریپن C به پیکربندی گرپین E برای سوئد از سال 2013 بین ساب و وزارت دفاع سوئد منعقد شد مقرر شد 22 هواپیمای گرپین E بین سال 2018 و 2021 تحویل نیروی هوایی سوئد گردد.

 Gripen Demo Flug LiRe Seite 200920Saab.5897290 630x420 - معرفی جنگنده سوئدی ساب گرپین E

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.