×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

122710 743 - معرفی بمب‌های بشکه‌ای

 

معرفی بمب‌های بشکه‌ای

 

بمب‌های بشکه‌ای به بُشکه‌هایی گفته می شود که آن‌ها را با مواد مختلفی مثل تی‌ان‌تی،تیکه سرامیک, میخ، براده‌های آهن,شاچمه و مواد سوختی اشتعال‌زا پر می کنند.

پرتاب بمب‌های بشکه‌ای بوسیله بالگرد یا هر نوع هواپیما حتی هواپیماهای سم پاش بر روی اهداف پرتاب می شود و پس از انفجار آن، میخ‌ها و ضایعات آهن به ترکش‌های مرگباری تبدیل شده و به اطراف پرتاب می‌شوند.

 بمب‌های بشکه‌ای از دقت بالایی در برخورد به هدف برخوردار نیستند، اما سبب تخریب گسترده و وسیع و تلفات بالای انسانی می‌شوند. کسانی که مورد اصابت ترکش‌های این بمب‌ها قرار می‌گیرند دچاد جراحات سخت و سوختگی شدید و یا قطع شدن اعضای بدن خود می‌شوند.

 6865525577 - معرفی بمب‌های بشکه‌ای

اولین مورد از کاربرد به بمب بشکه‌ای به جنگ کرواسی در سال ۱۹۹۱ مربوط می شود که هواپیماهای کشاورزی آنتونوف-۲ این نوع بمب را علیه مواضع صرب‌ها به کار گرفتند. دومین بار در دهه ۱۹۹۰ سودانیها نیز با استفاده از هواپیماهای ترابری بمب‌های بشکه‌ای را به روی شورشیان سودان می‌انداختند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که با توجه به قیمت پایین تمام شده بمب‌های بشکه‌ای و آسان بودن استفاده از این نوع بمب‌ها احتمال دارد در آینده استفاده از بمب‌های بشکه‌ای در کشورهای بی‌ثبات جهان بیشتر از پیش شود.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.