×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1880367 - مرد کوتوله راکتی از دید ترامپ

به گزارش ميليتاری نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی نوشت: «به نظر نمی‌رسد که نماینده چین که تازه از کره شمالی بازگشته است، هیچ تأثیری بر مرد کوتوله راکتی تأثیری گذاشته باشد».

وی ادامه داد:‌«درک این مسئله سخت است که چگونه مردم کره شمالی و ارتش این کشور چطور با زندگی در این اوضاع هولناک کنار می‌آیند. روسیه و چین نیز این پرتاب (موشک) را محکوم کردند».

کره شمالی روز چهارشنبه (دیروز) گفت که نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که می‌تواند تمام خاک آمریکا را در بگیرد،‌ آزمایش کرده است.

کره شمالی از طریق شبکه تلویزیونی رسمی این کشور اعلام کرد موشک بالستیک جدیدی که آزمایش کرده ارتفاعی معادل ۴ هزار و ۴۷۵ کیلومتر داشت و طی ۵۳ دقیقه، ۹۵۰ کیلومتر پرواز کرد. 

بعد از تماشای عملیات شلیک موشک، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی  با غرور گفت اکنون دلیل تکمیل نیروی اتمی این کشور و دلیل ایجاد قدرت راکتی را در کره شمالی مشاهده کردند. 

واشنگتن از روسیه خواسته بود که روابط خود را با کره شمالی در واکنش به این اقدامات قطع کند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، مسکو درخواست واشنگتن برای قطع روابط با کره شمالی را رد کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.