×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

شورای اسلامی عکس 296595 - مجلس محدودیت در دسترسی به موشک های بالستیک را نمی پذیرد

 

مجلس محدودیت در دسترسی به موشک های بالستیک را نمی پذیرد 

 

 

میلیتاری نیوز :  محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که در بندی از آن به محدودیت های8 ساله جمهوری اسلامی برای دستیابی به موشک‌های بالستیک اشاره شده، گفت: این تنها یکی از آن مواردی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید چه در متن نهایی توافق با 1+5 و چه در پذیرش قطعنامه شورای امنیت به دقت روی آن کار شود.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هیچ عنوان اینگونه محدودیت‌ها را نخواهد پذیرفت و به دقت حقوق مردم و کشور را پیگیری خواهد کرد.

 

کوثری همچنین تصریح کرد: موشک‌های بالستیک دیگر در زمره تسلیحات هسته‌ای قرار نمی‌گیرد بلکه جزء سلاح‌ متعارف است و ضروری است بندهای مربوط به آن مورد اصلاح قرار گیرد.

در همین رابطه محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت قید شده برای کشورمان در زمینه موشک‌های بالستیک در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، گفت: هیچکس نمی‌تواند برای فعالیت‌های ما در حوزه دفاعی تصمیم بگیرد و ما هیچگونه محدودیتی در بحث توسعه بنیه دفاعی خود قائل نیستیم.

وی افزود: فعالیت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران جنبه بازدارنده دارد و هیچ خطری را متوجه کشورهای منطقه و جهان نمی‌کند به همین دلیل ما هم اجازه اعمال محدودیت در بحث بنیه دفاعی خود را به کسی نمی‌دهیم.

در توافق ژنو راه‌حلی به دست آمد که بر اساس آن تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران برداشته می‌شود، اما به صورت تدریجی و مرحله به مرحله.

این تحریم‌ها که اولین بار در دسامبر 2006 ذیل قطعنامه 1737 اعمال شده و بعدها در سال 2010 در قطعنامه 1929 تشدید شدند، در توافق وین به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ تحریم‌های تسلیحاتی و تحریم‌های موشکی.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.