×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

Sukhoi Su 30LL 184779 - ماهنامه آمریکایی : سوخو 30 مناسب ترین جنگنده برای ایران

 

ماهنامه آمریکایی : سوخو 30 مناسب ترین جنگنده برای ایران

 

 

میلیتاری نیوز :  ماهنامه آمریکایی «هوانوردی» در گزارشی پیرامون « گام های ایران در بازسازی ارتش خود» نوشت: بی‌شک در تاریخ معاصر هیچ نیروی هوایی در جهان چون نیروی هوایی ایران در زمینه نوآوری و بکارگیری مهارت‌های تطبیقی وجود نداشته است. نیروی هوایی ایران بیش از 35 سال است درگیر آماده سازی ناوگان آمریکایی فرسوده خود می‌باشد که در زمان شاه سابق این کشور خریداری شده بود.

اما هم اکنون با وجود توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن پول های بلوکه شده ی  این کشور در جهان، نیروهای مسلح ایران در پی دسترسی به سامانه‌های نوین نظامی به ویژه جنگنده‌های مدرن و به روز هستند. 

بر این اساس، ایران از طریق مهندسی معکوس، ساخت قطعات و اتکا به داخل از پس مشکل فرسایش تدریجی و طبیعی اثر گذار بر تجهیزات آمریکایی خود برآمد. نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران اینک ناوگان متنوعی متشکل از حدود 40 فروند (F-14)  60  (F-4) و  (F-5EF)  می باشد . این کشور همچنین دارای 24 «میراژ اف 1» و تعدادی «سوخو 24» است و البته حدود 20 جنگنده «چنگ دو اف 7» را نیز از چین خریداری کرد.

در ادامه این گزارش با اشاره به فهرست خرید احتمالی نیروی هوایی ایران آمده است: در ابتدای فهرست خریدایران نام «سوخو 30 ام ک» دیده می شود که با خریدن آن‌ها ایران برخی از جنگنده‌های قدیمی آمریکایی و جت چینی اف 7 خود که این یکی بر مبنای فن‌آوری میگ 21 بوده را از دور خارج می‌سازد.سوخو 30 جنگنده  ای چند ماموریتی است که در حقیقت گونه بسیار ارتقاء یافته از هواپیمای سوخوی 27 روسیه است. این هواپیما در اواخر حاکمیت شوروی سابق و به عنوان یک جنگنده چند ماموریتی سنگین و به نوعی شبیه به برنامه F-15E آمریکایی ساخته شد.

جدای از سوخو 30 که احتمالا بدنه اصلی نیروی هوایی ایران را شکل می‌دهد، این کشور قصد خرید سامانه دفاع هوایی «آلماز آنتی اس 300 » را از روسیه دارد .

 دو هفته قبل مقامات روس اعلام کردند که ممکن است تهران سامانه به روزشده‌‌ای را از مسکو دریافت کند. روسیه می‌گوید تهران پیش از دریافت اس-300 باید شکایت خود را پس بگیرد. 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.