×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2112401 - لودریان: آمریکا هم باید مانند ایران به برجام پایبند باشد

به گزارش ميليتاری نيوز، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان و «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس با محور توافق هسته‌ای ایران (برجام) حاضر شد.

وی در این کنفرانس خبری تأکید کرد: «همانطور که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده، آمریکا و متحدانش نیز باید به تعهدات خود عمل کنند و تحریم‌ها طبق توافق باید رفع شود».

لودریان گفت: «فرانسه به شدت مراقب اجرای کامل برجام است، که برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌ای ضروری است».

وی تصریح کرد: «تمام طرف‌های برجام باید به اجرای تمام مفاد آن پایبند باشند و به آن احترام بگذارند. همچنین ضروری است که متحدمان آمریکا نیز اقدامات مشابهی را صورت دهد و شاهد آن باشیم که به طور مشخص چنین رفتار می‌کنند.»

لودریان همچنین گفت:‌ «هیچ دلیلی وجود ندارد که از جریان مثبتی که ایجاد شده فاصله بگیریم… این توافق امضا شده و در حال اجرا است، تحریم‌ها نیز باید همانطور که توافق شده بود لغو شود و این روند ادامه دارا باشد.»

وی ادامه داد: «این به معنای آن نیست که ما اختلافاتی با ایران نداریم و همانطور که خانم موگرینی اشاره کردند، ما مسائلی درباره موشک‌های بالستیک و اقدامات ایران در منطقه داریم که باید به تمام این مسائل بپردازیم.»

دیپلمات ارشد فرانسه افزود: «اما این مسائل نباید به هیچ عنوان با موضوع توافق هسته‌ای مرتبط شود. مباحثاتی در خصوص این مسائل در زمان‌های دیگری انجام خواهد گرفت.»

وزیر خارجه فرانسه در پایان تأکید کرد: «آنچه در اینجا اهمیت ویژه دارد، اجرای کامل مفاد این توافق است که ابزاری حیاتی برای حفظ صلح در منطقه و در نهایت در کل دنیا است.»

امروز (پنج‌شنبه) ظریف به همراه همتایان آلمانی، بریتانیایی و فرانسوی خود با فدریکا موگرینی در نشستی آخرین روند اجرای برجام را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت اجرای تعهدات کشورهای عضو برجام، بر نقش فعال‌تر کشورهای اروپایی در این زمینه تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا روز جمعه قرار است یکبار دیگر درباره تمدید معافیت‌های تحریمی ایران تصمیم‌گیری کند.

ترامپ اواسط ماه ژانویه با دو ضر‌ب‌الاجل روبرو است و یکی از آنها گزارش درباره پایبندی ایران به مفاد برجام و دیگری تمدید معافیت‌های تحریمی برای ایران است که عدم تمدید این معافیت‌های تحریمی به مفهوم خروج آمریکا از برجام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.