×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1988451 - فرانسه و آلمان جنگنده مشترک می سازند

به گزارش میلیتاری نیوز، امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل  پس از نشست مشترک کابینه های دو کشور در پاریس در یک کنفرانس خبری برای ساخت این جنگنده مشترک توافق و امروز دستور برنامه ریزی برای آنرا نیز صادر کردند.

این دو رهبر اروپایی همچنین اعلام کردند که خود را برای برنامه ساخت یک 'پهپاد اروپایی' و نیز دیگر طرح های دفاعی و اقتصادی مشترک اروپا متعهد می دانند.ماکرون امروز هنگام صدور فرمان ساخت این جنگنده مشترک اروپایی، آنرا یک انقلاب توصیف کرد و گفت: از آنجایی که این انقلاب صلح آمیز است اروپا واهمه از بروز این انقلاب ندارد.

براساس این گزارش، با ساخت این جنگنده مشترک، فرانسه در یک جدول زمانی آنها را جایگزین جنگنده های فرانسوی رافائل و جت های جنگنده یوروفایتر تایفون می کند.این گزارش حاکی است که این طرح یک بازه زمانی ۲۰۳۰ تا ۲۰۱۴۰ را در بر خواهد گرفت در حالی که ساخت پهپاد اروپایی باید تا سال ۲۰۲۰ نهایی شود.

این درحالی است که انگلیس تا پیش از طرح خروج از اروپا از طراحان اصلی جنگنده های یوروفایتر تایفون بود.در ادامه این گزارش این دو رهبر اروپایی همچنین بر توسعه روابط دوجانبه و اصلاح ساختاری منطقه یورو بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کردند.

صدر اعظم آلمان در عین حال تاکید کرد که اصلاحات اصلی در این زمینه تا زمان انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، اجرا نخواهد شد.منطقه یورو یک اتحادیه مالی و اقتصادی شامل تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که یورو را به عنوان واحد پول اصلی خود پذیرفته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.