×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2156546 - عمل به وعده 40 روزه

به گزارش ميليتاری نيوز، بعد از گذشت حدود 50 روز از زلزله کرمانشاه و مصائبی که به دلیل وقوع این زمین‌لرزه برای مردم این استان و شهرستان‌های درگیر در این اتفاق ایجاد شد، روز گذشته سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، خبر از پایان اسکان موقت زلزله‌زدگان روستایی در این استان داد. اتفاقی که شاید لابه‌لای بسیاری از اضطراب‌های رسانه‌ای و مردمی این روزها ارضاکننده دغدغه‌ای باشد که ماه گذشته تمام ایران را یکپارچه به سمت خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده گسیل کرده بود. در همان ساعات ابتدایی امدادرسانی به مناطق روستایی آسیب‌دیده در جریان زلزله به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و این نیروی انقلابی با بسیج کردن تمامی امکانات و توان خود بعد از 50 روز مبادرت به انجام آنچه تعهد داده بود، کرد.

آواربرداری

نیروهای سپاه پاسداران که از ساعات ابتدایی در مناطق زلزله‌زده حاضر بودند با استفاده از امکانات در اختیار این ارگان به سرعت مشغول آواربرداری شدند و با انتقال 1000 دستگاه مهندسی سپاه پاسداران و چندین دستگاه مهندسی از قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به امر آواربرداری خاتمه دادند و فضایی معادل 120هزار مترمربع جهت استقرار کانکس‌های ساخته شده را فراهم کردند. سازماندهی 31 سپاه استانی که هر استان رسیدگی به 6 روستا را در دست گرفت و هدایت کمک‌های مردمی در روستاها و عملکرد ویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در آواربرداری نیز افتخاری دیگر برای سپاهیان اسلام است.

انتقال مصدومان و جان‌باختگان

یکی از موضوعاتی که در ساعات ابتدایی زلزله در مناطق آسیب‌دیده به‌شدت نیازمند رسیدگی سریع بود، انتقال جان‌باختگان و مصدومان از مناطق زلزله‌زده به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بود که سپاه پاسداران با تمام توان و به وسیله اکیپ‌های پزشکی و حدود 40 دستگاه آمبولانس تقسیم‌بندی و اکیپ‌بندی شده به مناطق آسیب‌زده در این زمینه ورود و بسیاری از مصدومان را به بیمارستان‌ها منتقل کرد. استقرار 6 بیمارستان بزرگ صحرایی در منطقه سرپل ذهاب و یک بیمارستان فوق‌تخصصی در دانشگاه پیام نور این شهرستان از دیگر اقدامات سپاه در زمینه بهداشتی و درمانی بود.

انتقال مواد غذایی

بسته‌بندی و ارسال روزانه 15 هزار غذای گرم جهت استفاده زلزله‌زدگان از دیگر اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران بود که از ابتدا در این مناطق صورت می‌پذیرفت. در گفت‌وگو با پزشکان یکی از علل ابتلای آسیب‌دیدگان به انواع بیماری‌ها، سوای آسیب‌های وارده، عدم مصرف غذای مناسب و گرم بود که این احتیاج با تمهیدات پاسداران انقلاب اسلامی برطرف شد.

امنیت و حراست از اموال

حضور گردان‌های بیت‌المقدس، گردان امام حسین (ع) و سایر نیروهای سپاه پاسداران در منطقه جهت حفظ و حراست از امنیت و اموال مردم اقدامی بود که سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای انتظامی به انجام آن مبادرت کرد.
موضوعی که بسیاری از زلزله‌زدگان را ناراضی از وضع نگه داشته بود، دستبرد و تعرض برخی فرصت‌طلبان از فضای ملتهب و به‌هم‌ریخته شهرها و روستاها بود که با سوءاستفاده از آن به اموال مردم تعدی کنند که با هوشمندی نیروهای نظامی و امنیتی این معضل به سرعت برطرف شد.

اسکان موقت

موضوعی که خواست تمام آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه به‌خصوص در مناطق روستایی بود، اسکان موقت و تهیه چادر برای روزهای ابتدایی بود. فصل سرما و شرایط سخت گذران روزها این امر را بسیار مهم کرده بود، بنابراین سپاه پاسداران در این زمینه ورود کرد و تعداد زیادی چادر در اختیار زلزله‌زدگان قرار داد و در روزهای ابتدایی تمام آسیب‌دیدگان روستایی صاحب چادر جهت اسکان موقت شدند.

اعزام روحانی به مناطق

با تمهیداتی که از سوی سپاه پاسداران اندیشیده شد تعدادی از روحانیون به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا هم تدفین و خاکسپاری و هم مراسم بعدی را برای بازماندگان و آسیب‌دیدگان به انجام برسانند.

اینها بخشی از اقدامات سپاه پاسداران در مناطق زلزله‌زده بود که بعد از حضور مقام معظم رهبری در مناطق سرعت بیشتری به خود گرفت و درنهایت تعهد اصلی این نهاد یعنی تحویل هشت هزار و 100 کانکس به زلزله‌زدگان روز گذشته به انجام رسید. سرلشکر جعفری روز گذشته در جریان اعلام اخبار پایان فتنه 96 و بازگشت آرامش به کشور، خبر نویدبخش اتمام ارسال و تحویل کانکس به زلزله‌زدگان را نیز به رسانه‌ها و مردم داد و در جملاتی گفت: «امروز پس از گذشت ۴۴ روز از سفر مقام معظم رهبری و با گذشت حدود ۴۰ روز از تعهدی که سپاه در خصوص اسکان موقت زلزله‌زدگان داده بود، اتمام ماموریت خود را پیش از به پایان رسیدن ۴۵ روز اعلام می‌کنیم.»

منبع: فرهیختگان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.