×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، یگان‌های قرارگاه پدافندهوایی و نیروی هوافضای سپاه در رزمایش پدافندهوایی ولایت، درگیری همزمان با حملات بالستیکی و هوای دشمن را تمرین کردند:

چندی پیش رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش و نیروی هوافضای سپاه در مناطق پدافندی مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور برگزار شد.

این رزمایش با هدف کسب آمادگی و قابلیت دفاع هوایی در شرایط خاص و پاسخ به تحرکات تروریستی در شرایط سخت و ارزیابی آمادرسانی رزمی با استفاده از تمامی سامانه‌های پدافندی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این رزمایش نیروهای مهاجم در قالب گروه نارنجی و استقلال عملکرد 360 درجه با جنگنده‌ها، در مقابل بخشی از سامانه‌های جنگال ارتش و سپاه در مقابل نیروهای پدافندی، پایگاه‌های نهاجا و پهپادهای پیشرفته قرار گرفتند. یگان‌ها پدافندی ارتش و سپاه نیز با بکارگیری انواع سامانه‌های راداری از جمله رادارهای کاوش، مطلع الفجر بیگ بیرد (BIG BIRD) به رصد و پایش آسمان منطقه رزمایش پرداختند.

2180576 - عملیات مشترک موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه +عکس
رادار مطلع الفجر (تصویر وسط) و سمت راست رادار کاوش

 همچنین در این رزمایش تمرین مشترک دفاع هوایی با بهره‌گیری از وحدت فرماندهی تخصصی و ارتقای اشراف اطلاعاتی در قالب شبکه یکپارچه فرماندهی برای کنترل و طرح‌ریزی عملیات کشف و مقابله با تهدیدات ناهمتراز و ارزیابی عملکرد یگانه‌های پهپاد و توسعه استقلال تاکتیکی در شرایط بحران و شرایط تهدید نوین هوایی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

سکوی تاکتیکی مراقبت هوشمند RU۷۶۲HM ساخت ایران +عکس

شلیک موشک قدیر برای نخستین بار از ناوشکن نداجا + عکس

در این رزمایش از کلیه تجهیزات و روش‌های جنگ الکترونیک برای مقابله با روش‌های دشمن بهره‌برداری شد و انواع سناریوهای غیرمترقبه مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این رزمایش سامانه‌های اس300 ، مرصاد، تلاش و اس 200 قرارگاه پدافند هوایی ارتش و سامانه‌های سوم خرداد و تور ام‌-1 نیروی هوافضای سپاه به همراه سایر سامانه‌های توپخانه‌ای و دوش‌پرتاب اهداف از پیش تعیین شده را در انواع ارتفاع‌های  پست، متوسط و بلند با موفقیت منهدم کردند.

2180575 - عملیات مشترک موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه +عکس
سامانه پدافندی برد بلند اس-300
2180578 - عملیات مشترک موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه +عکس
سامانه موشکی مرصاد

 

2180579 - عملیات مشترک موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه +عکس
سامانه پدافندی اس-200

 

2180577 - عملیات مشترک موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه +عکس
سامانه پدافندی تور ام-1
2180580 - عملیات مشترک موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه +عکس
سامانه پدافندی سوم خرداد

یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در رزمایش پدافند هوایی ولایت، به کارگیری بزرگترین ساختارهای لجستیک نظامی متشکل از استقرار سریع، آماده‌سازی یگان‌ها و ایجاد وحدت فرماندهی و ارتباطات چند لایه و امن در گسترش جنگ‌افزارهای پیشرفته داخلی برای ایجاد چتر حفاظتی سامانه‌های حساس بود.

 سامانه‌های شنود الکترونیکی با پرواز پهپادهای شناسایی و سیستم‌های جمع‌آوری سیگنالی به صورت لحظه‌ای اطلاعلات را در اختیار فرماندهان رزمایش قرار دادند. 

در این رزمایش همچنین برای ایجاد شرایط رزم واقعی، شلیک‌ها و پروازهایی بدون هماهنگی از طرف نیروهای مهاجم انجام شد تا سامانه‌های پدافندی عملکرد مطابق با رزم واقعی ناهمتراز را تجربه کنند. در عین حال، با استفاده از سامانه‌های تاکتیکی فکور و مرفوک، فرماندهی و کنترل عملیات در سیستم یکپارچه پدافند هوایی، عملیات کشف و شناسایی و درگیری با موشکهای بالستیک و جنگنده‌های دشمن به صورت همزمان و با استفاده از جنگ‌افزارهای پدافندی ارتفاع بلند انجام شد و قابلیت‌های جدیدی از سامانه‌های دفاع هوایی کشور مانند اس‌300 به نمایش درآمد.

در بخش دیگری از رزمایش یگان‌های پزشکی حاضر در منطقه با ارائه خدمات پزشکی تخصصی به مردم محروم منطقه بیش از 2 هزار بلیت رایگان دندانپزشکی، عمل سرپایی و پایش سلامت را در بیمارستان‌های صحرایی انجام دادند.

به گفته مسئولان رزمایش، ایجاد هم‌افزایی و استفاده از تمام توان پدافند هوایی کشور و اجرای تاکتیک‌های جدید در مقابل عملیات گروه‌های تروریستی و تمرین آمادرسانی سیستم‌ها در شرایط سخت از اهداف اصلی برگزاری این رزمایش بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.